Ostatnie zmiany w AdWords są określane przez samo Google, jako największe od premiery systemu reklamowego AdWords 15 lat temu. Tą innowacją są rozszerzone reklamy tekstowe, dzięki którym można tworzyć jeszcze lepsze komunikaty reklamowe dla użytkowników.
Nowe formaty reklam są już dostępne dla wszystkich kont AdWords. Nowe formaty pozwalają na pomieszczenie jeszcze większego komunikatu reklamowego. Dotychczasowe, standardowe reklamy tekstowe będą dostępne do 26 października 2016 roku – po tej dacie tworzenie reklam tekstowych innych niż rozszerzone będzie niemożliwe.
Na razie Google nie podało terminu wygaśnięcia wcześniej utworzonych reklam, które jak na razie będą się wyświetlały prawidłowo w wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie, gdy migracja będzie obowiązkowa w systemie pojawi się funkcja ułatwiająca przejście z poprzednich formatów reklamowych na rozszerzone.
Jak wyglądają rozszerzone reklamy?
Reklamy, które znane są już nam od dawna były zbudowane według poniższych parametrów:
- Nagłówek reklamy: max. 25 znaków,
- Wyświetlany URL: max. 35 znaków,
- 1 linia tekstu: max. 35 znaków,
- 2 linia tekstu: max. 35 znaków.
Powyższe ograniczenia powodowały, że trzeba było się naprawdę nagimnastykować, aby stworzyć konkretny, jasny i logiczny komunikat reklamowy dla odbiorcy. Wraz z rozszerzonymi reklamami do dyspozycji mamy znacznie więcej swobody:
- Nagłówek 1 reklamy: max. 30 znaków,
- Nagłówek 2 reklamy: max. 30 znaków,
- Tekst reklamy: max. 80 znaków,
- Ścieżka adresu URL: max. po 15 znaków każda (dwa pola edycyjna są dostępne).
Zatem porównawczo reklamy w wersji rozszerzonej prezentują się tak (po lewej) w stosunku do dotychczasowej wielkości reklamy tekstowej (po prawej).
Oczywiście wszelkie rozszerzenia reklam będą wyświetlane jak wcześniej, zatem powierzchnia jednego linku sponsorowanego od teraz może być naprawdę imponujących rozmiarów.
Jak tworzyć rozszerzone reklamy?
Proces tworzenia rozszerzonych reklam nie różni się zasadniczo niczym od tego co znamy od lat. Aby utworzyć reklamę rozszerzoną należy mieć zaznaczoną opcję „Nowa rozszerzona reklama tekstowa”, która jest już automatycznie zaznaczona przy tworzeniu reklam tekstowych (aby stworzyć reklamę jeszcze w starym formacie wystarczy wybrać: „Przełącz z powrotem na standardowe reklamy tekstowe”).
Jak widzimy poniżej, każde z pól jest dokładnie opisane, zupełnie jak dotychczasowa wersja reklam (pierwszy obrazek).
A tak teraz wyglądają pola do tworzenia reklam rozszerzonych:
Skuteczność nowych reklam i kierunek zmian
Samo Google podaje, że w niektórych przeprowadzonych testach A/B, kluczowy wskaźnik CTR dla reklam rozszerzonych w stosunku do reklam standardowych wzrósł nawet o 20%. Wydaje się, że chęć wprowadzenia nowego formatu była planowana dużo wcześniej – Google już od dawna wprowadza zmiany, które mają ujednolicić wygląd wyników wyszukiwania na urządzeniach typu mobile oraz desktop. Inną ważną zmianę, która zrobiła miejsce na nowy format było usunięcie prawej, bocznej kolumny z reklamami, o czym pisałem tutaj.
Czego jeszcze możemy się spodziewać w systemie AdWords? Zapewne jest to zapowiadane od jakiegoś czasu pełne dostosowanie stawek dla różnych urządzeń – w tym dla tabletów (obecnie nie ma możliwości określania osobnej stawki dla urządzeń typu tablet).
Na stronie pomocy AdWords znajdziemy Przewodnik po rozszerzonych reklamach tekstowych, który krok po kroku pokazuje etapy tworzenia reklam rozszerzonych dla wyszukiwarki oraz odpowiada na pytania jak:
- Jak rozszerzone reklamy tekstowe działają na urządzeniach mobilnych?
- Czy rozszerzone reklamy tekstowe są dostępne w kampaniach w sieci reklamowej?
Tworząc nowe reklamy, wykorzystujące zwiększoną liczbę znaków nie zapomnij o sprawdzeniu czy korzystasz ze wszystkich rozszerzeń reklam jakie są dostępne w AdWords. Omówienie tych rozszerzeń znajdziesz w artykule Rozszerzenia reklam AdWords – dowiesz się z niego jak wyglądają i jak wpływają na stawki za kliknięcie reklamy.