Social Media
Najlepsze przykłady Real Time Marketing

Niekiedy spontaniczny, niekiedy skrupulatnie przemyślany komunikat reklamowy stworzony przez marketingowców. Niezależnie od tego, dobra akcja reklamowa z wykorzystaniem real time marketingu (RTM) potrafi zdobyć serca użytkowników i rozgłos w mediach. Sprawdź, jak firmy wykorzystują RTM w promowaniu swoich marek i produktów.

Wprowadzenie do real time marketing

Aby przejść do zbioru najciekawszych, wybranych akcji promocyjnych z wykorzystaniem real time marketingu należy wspomnieć o tym co to właściwie jest?
Działania RTM to marketing w czasie rzeczywistym, który reaguje na najnowsze wydarzenia kulturowe, polityczne i nowe zjawiska społeczne. Niezaprzeczalnie do jego rozwoju przyczyniły się social media, które stanowią bezpośredni kontakt danej marki czy firmy z konsumentem. To umożliwia na niemal natychmiastowe stworzenie komunikatu reklamowego, nawiązującego do bieżących wydarzeń.

W odniesieniu do strategii komunikacji marek i firm akcje wykorzystujące real time marketing nie tylko budują zasięg i pozytywny wizerunek ale również mają wpływ na sprzedaż. Dlatego też wiele firm prześciga się w tworzeniu komunikatów opartych o bieżące wydarzenia. Sprawdź przykłady działań wykorzystujących real time marketing zaprezentowane poniżej.

Zbiór najciekawszych akcji real time marketing z kraju i z zagranicy

[notification type=”alert-info” close=”false” ]WPIS AKTUALIZOWANY – Jest już ponad 30 przykładów.
Ostatnia aktualizacja: 28.09.2016
Znasz ciekawy przykład Real-Time Marketingu?
Podziel się tym w komentarzu – być może dodamy to w następnej aktualizacji?![/notification]

2013 rok

Oreo
Świetnym refleksem popisali się marketingowcy ciasteczek Oreo, którzy wykorzystali nagłą awarię prądu podczas finałowego meczu ligi futbolu amerykańskiego – Super Bowl. Stworzony komunikat jest często podawany za wzór idealnie wykorzystanej okazji do promocji marki i od tego czasu coraz częściej natrafiamy na podobne akcje RTM.

Oreo - Super Bowl Twitter
Ponad 15 tys. udostępnień i ponad 6 tys. polubień postu na Twitterze.
link do postu

2014 rok

Tesco
Reklama również i sama może zostać wykorzystana do stworzenia wielu innych reklam wpisujących się w RTM. Firma Tesco pokusiła się nawet o zrobienie wideo parodiującego słynną reklamę Volvo. Film na YouTube zanotował już ponad 500 tys. wyświetleń!

NASA
Jak się okazuje real time marketing może wykorzystać nawet rządowa agencja.

NASA i gala rozdania Oskarów
Ponad 13 tys. udostępnień i niemal 7 tys. polubień, link do postu

LEGO
Słynne selfie wykonane na gali rozdania Oscarów zostało bardzo dobrze wykorzystane przez firmę LEGO, która stworzyła swoją wersję selfie

Selfie Lego na gali Oskarów
Ponad 3 tys. udostępnień i ponad 2 tys. polubień, link do postu

Kit Kat
Awaria znanego portalu społecznościowego, jak się okazuje jest również świetną okazją do działania wykorzystującego real time marketing. Kit Kat opisał chwilową niedostępność Facebooka jako przerwę, na którą zapraszają każdego.

Awria facebook wykorzystana przez KitKat
Ponad 2 tys. udostępnień i ponad 1 tys. polubień, link do postu

Snickers
Dla tych co nie interesują się sportem, krótkie wprowadzenie: podczas Mundialu w 2014 roku Luis Suarez ugryzł piłkarza przeciwnej drużyny – Chielliniego. Nie trzeba było długo czekać, aby Snickers nie stworzył przekazu dla Suareza.

Komunikat od Snickersa dla Suareza
Ponad 44 tys. udostępnień i ponad 20 tys. polubień, link do postu

 

Children’s Healthcare of Atlanta
Świetny przykład, który pokazuje że nawet instytucja publiczna taka jak szpital może wykorzystać real time marketing w swoich działaniach. Poniżej przykład przemyślanego komunikatu reklamowego nawiązującego do wiadomości dotyczących powrotu znanego koszykarza „do domu” (LeBron James wraca do Cleveland Cavaliers), stwierdzający że nie tylko on wraca do domu.

Ciekawy przykład RTM zza oceanu
Ponad 26 tys. udostępnień i ponad 26 tys. polubień, link do postu

 

Wygrana naszej polskiej drużyny siatkarskiej w mistrzostwach świata w 2014 roku również stała się okazją do stworzenia komunikatów wykorzystujących RTM.

Piwo Lech

Reakcja marki Lech na MS
link do postu

Sidolux

Sidolux i ich real time marketing
link do źródła (post niedostępny)

Problem z wyginaniem się najnowszego modelu Apple – iPhone 6Plus był naprawdę mocno nagłośniony w mediach.

Kit Kat
Słynny baton się przełamuje, a nie wygina… czyli kolejny humorystyczny akcent od Kit Kat.

Real Time Marketing od KitKat
Ponad 26 tys. udostępnień i ponad 12 tys. polubień, link do postu

Heineken
Świetnie wykorzystali to marketingowcy innych firm do własnej promocji i tak Heineken wykazał się empatią i pocieszył firmę Apple stwierdzając, że im zdarza się to nieustannie.

Heineken RTM - odpowiedź Apple
Ponad 10 tys. udostępnień i ponad 4 tys. polubień, link do postu

2015 rok

Łódź
Zdobycie Oscara przez film Ida świetnie wykorzystało miasto Łódź, tworząc ciekawą grafikę wykorzystującą grę słowną.

Ida pozdrawia Oscara - plakat
link do postu (inne)

Przy okazji premiery najnowszej części Gwiezdnych Wojen mogliśmy się dowiedzieć wielu rzeczy od kreatywnych marketingowców.

Loreal Paris
Czy wiecie, że Chewbacca używa do pielęgnacji swoich włosów kosmetyków Loreal Paris… w końcu jest tego wart!

Loreal - RTM - Star Wars
Ponad 600 udostępnień i 500 polubień, link do postu

KFC
Również i sieć restauracji KFC przygotowała coś dla fanów Star Wars – czyżby spoiler?

KFC - reklama Star Wars
Ponad 18 udostępnień i ponad 170 polubień, link do postu

Słynny mecz Bayern Monachium – VfL Wolfsburg, w którym to Robert Lewandowski strzelił imponującą liczbę goli w bardzo krótkim czasie. Przypomnijmy: 5 goli w czasie 9 minut! To musiało się zakończyć świetnymi akcjami real time marketing!

Castorama

Castorama i odpowiedź na mecz Bayernu
Niemal 200 udostępnień i 250 polubień, link do postu

KFC

5 za 9 - akcja promocyjna KFC
Ponad 20 udostępnień i niemal 600 polubień, link do postu

Koszulkowo bardzo szybko podłapało wypowiedź prezesa partii PiS i wykorzystała ją do stworzenia nowych wzorów koszulek. Według samych autorów, real time marketing w ich przypadku przełożył się nie tylko na zwiększenie rozpoznawalności (media akcję opisywały szeroko) ale również na konkretną sprzedaż.

Koszulkowo

Koszulkowo - real time marketing
Ponad 60 udostępnień i ponad 100 polubień, link do postu

2016 rok

Komputronik
Nawet sytuacja z Trybunałem Konstytucyjnym w Polsce została wykorzystana w reklamie firmy Komputronik.

Trybunał i Komputronik - akcja Twitter
Jak widać, nawet takie okazje można wykorzystać do RTM, link do postu

Wprowadzenie reakcji przez Facebooka również zostało wykorzystane przez niektóre firmy do kreatywnego zaprezentowania swoich własnych wersji oznaczeń.

Kit Kat

akcja KitKat - RTM
Ponad 150 udostępnień i ponad 22 tys. polubień, link do postu

Piwo Żywiec

Żywiec - marketing
Ponad 3 tys. polubień, link do postu

ASZdziennik

ASZdziennik - reakcje Facebook
Ponad 45 udostępnień i ponad 700 polubień, link do postu

Jak od jednego posta z grupy na Facebooku może stworzyć się cała historia. Mowa oczywiście o jedynej takiej książce na świecie – „Najwyższa Jakość” – kakao DecoMorreno od wydawnictwa Extra Ciemne.

lubimyczytac.pl

Kakao hitem Internetu - książka Extra Ciemne
Ponad 350 wystawionych ocen i ponad 110 bardzo oryginalnych opinii, link do księgarni

Piotr i Paweł

Piotr i Paweł - marketing Decomorenno
Ponad 870 udostępnień i ponad 6,5 tys. polubień, link do postu

Jako że AdWords to działka, którą się zajmujemy to należy wspomnieć o ciekawym wykorzystaniu linków sponsorowanych przez firmę hostingową Hekko, która podłączyła się ze swoim komunikatem reklamowym do słowa „Brexit”.

Hekko

Wykorzystanie AdWords w RTM
Real time marketing i AdWords – ciekawe połączenie, link do źródła screenu

Chyba jedna z większych, wykorzystanych okazji do wykorzystania RTM. Pokemon Go i real time marketing w akcji:

Amazon

Pokemon GO - Amazon
Ponad 500 udostępnień i ponad 800 polubień, link do postu

Kit Kat

Akcja z Pokemon GO
Takich i podobnych postów jest wiele, link do postu

Żywiec

Złap je wszystkie - Piwo Żywiec
Ponad 100 udostępnień i ponad 3 tys. polubień, link do postu

Playboy
Ten filmik to ponad 18 mln wyświetleń!

W przypadku problemów z odtworzeniem filmiku: https://www.facebook.com/playboy/videos/10153941402039086/

Jadalnia
Każdy może wykorzystać potencjał real time marketingu – nawet najmniejsze, lokalne biznesy. Doskonałym tego przykładem jest restauracja Jadalnia z Poznania. Ogromny sukces tej akcji to potwierdzenie w tysiącach wyświetleń, tysiącach komentarzy oraz w licznych cytowaniach w tradycyjnych mediach!

Sukces restauracji w RTM
Ponad 70 udostępnień i ponad 700 polubień na portalu Facebook, niemal 2 mln wyświetleń i ponad 473 komentarzy w serwisie Imgur oraz ponad 1 tys. komentarzy w serwisie Reddit, link do postu

Google
Internetowy gigant wykorzystał triumf Fidżi, które zdobyło swój pierwszy w historii medal olimpijski (Olimpiada 2016 w Rio de Janeiro). Ten sukces odbił się szeroko w świecie, co spowodowało rekordowe liczby zapytań na hasło Fiji. Zatem w komunikacie na Twitterze, Google podkreśliło, że wyspa ta nie tylko pobiła rekord historyczny, ale również internetowy.

Przykład real time marketingu od Google
Niemal 2 tys. udostępnień i ponad 3,5 tys. polubień, link do postu

Solgaz
Znany ze swojej działalności reklamowej w Internecie (serwisie Wykop.pl) producent m.in.: innowacyjnych płyty gazowych bez płomieni wykorzystał najnowszą premierę Apple, zestawiając najnowszego telefonu iPhone z ich piekarnikiem. Test porównawczy wyszedł oczywiście zaskakująco!

Akcja Solgaz z iPhone - marketing
Niemal 1,5tys. udostępnień i ponad 4tys. polubień, link do postu

Polski Związek Judo

Świetnym wyczuciem wykazał się Polski Związek Judo, który wykorzystał poranną bójkę w Sejmie a dokładnie sposób w jaki obywatel z pytaniem do ministra obronił się przed pracownikiem biura prasowego PIS. Specjaliści nazywają to Harai goshi i pochwalają styl i wykonanie tego wyrzutu. My możemy pochwalić za bardzo szybką reakcję w social media!

Bójka w Sejmie - Judo RTM
Ponad 100 udostępnień i ponad 350 polubień, link do postu

Linie lotnicze Norwegian

Bardzo szybka akcja RTM, która wykorzystała informację na temat rozpadu związku Angeliny Jolie i Brada Pitta. Norweskie linie lotnicze przygotowały z tej okazji promocję na tanie loty do Los Angeles, komunikując się takimi hasłami jak „Brad jest singlem”. Kampania miała bardzo duży zasięg obejmujący nie tylko social media ale również reklamy w gazetach, a w konsekwencji dzięki świetnej akcji również i liczne cytowania w telewizji czy radiu.

Norweskie linie lotnicze - Brad Pitt - Real time marketing
Ponad 2 tys. udostępnień i ponad 9 tys. polubień, link do konta na FB
[notification type=”alert-info” close=”false” ]Znasz ciekawy przykład Real-Time Marketingu?
Podziel się tym w komentarzu – być może dodamy go w następnej aktualizacji?!

Doceń tę publikację – polub i udostępnij ją dalej!

[/notification]

Pozycjonowanie stron internetowych

 

4.9/5 - (8 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

6 komentarzy

  1. hEnIo
    25 lipca 2016

    Bardzo dobry wpis z mnóstwem przykładów – tak trzymać. Nie sądziłem, że aż tyle było podobnych akcji.

  2. Kamek
    26 lipca 2016

    Najlepszy spośród wszystkich jak dla mnie to post od Castoramy: Strzel sobie pięć piłek, a promocja trwa jedynie 9 minut 🙂

  3. Mich
    27 lipca 2016

    Super materiały 🙂 Dla mnie bez wątpienia to Tesco i Sidolux wygrało internety! A ta Jadalnia – mieli super świetny pomysł, dowiedziałem się o tej akcji ze strony tvn24.

  4. SOLGAZ
    29 września 2016

    Dziękujemy! 🙂

    • Melonet
      29 września 2016

      Pozdrawiamy GORĄCO!

  5. Jackowski
    6 kwietnia 2017

    Rzeczywiście post Castoramy i piłek był świetny chociaż ja bym do tego jeszcze dodał Snikersa z Suarezem 🙂

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.