Reklama w Internecie
Zmiany w wyświetlaniu reklam AdWords

Zagraniczne źródła podają, że Google chce zrezygnować z wyświetlania reklam AdWords z bocznej kolumny wyników wyszukiwania. To oznacza, że pozostaną jedynie te wyświetlane nad i pod wynikami wyszukiwania oraz te związane z Google Zakupy.

Ostatnio pisaliśmy o testach Google nad wyświetlaniem 4 reklam AdWords w wynikach wyszukiwania, o czym pisaliśmy tutaj. Sugerowaliśmy wtedy, że działania te mogą mieć związek z rosnąca liczbą reklamodawców, a więc również z zapotrzebowaniem na przestrzeń reklamową dla nich.
Powód tych zmian okazuje się inny – jak podaje SEM Post trwają testy w Google nad usunięciem bocznych jednostek reklamowych AdWords, co może spowodować, że stawki CPC reklam AdWords mogą poszybować w górę.

wyniki dla telewizorów - 4 reklamy AdWords
Jak to się ma również do wyników organicznych (bezpłatnych)? Już ostatnio informowaliśmy o nowym rozszerzeniu reklam AdWords – rozszerzenia informacji w witrynie. Każde nowe rozszerzenie reklam powoduje, że poszczególne jednostki reklamowe zajmują jeszcze większą przestrzeń. To skutecznie odciąga wzrok od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zatem i te mogą na tym stracić.

Jak podaje Google zmiana ta ma dotyczyć wszystkich lokalizacji i języków, a wprowadzenie tych zmian ma nastąpić już 22 lutego. Zmiany oczywiście nie dotyczą grafu wiedzy oraz reklam PLA (Google Zakupy).

Pozycjonowanie stron internetowych

Paweł Nowacki

Autor

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *