Zagraniczne źródła podają, że Google chce zrezygnować z wyświetlania reklam AdWords z bocznej kolumny wyników wyszukiwania. To oznacza, że pozostaną jedynie te wyświetlane nad i pod wynikami wyszukiwania oraz te związane z Google Zakupy.
Ostatnio pisaliśmy o testach Google nad wyświetlaniem 4 reklam AdWords w wynikach wyszukiwania, o czym pisaliśmy tutaj. Sugerowaliśmy wtedy, że działania te mogą mieć związek z rosnąca liczbą reklamodawców, a więc również z zapotrzebowaniem na przestrzeń reklamową dla nich.
Powód tych zmian okazuje się inny – jak podaje SEM Post trwają testy w Google nad usunięciem bocznych jednostek reklamowych AdWords, co może spowodować, że stawki CPC reklam AdWords mogą poszybować w górę.
Jak to się ma również do wyników organicznych (bezpłatnych)? Już ostatnio informowaliśmy o nowym rozszerzeniu reklam AdWords – rozszerzenia informacji w witrynie. Każde nowe rozszerzenie reklam powoduje, że poszczególne jednostki reklamowe zajmują jeszcze większą przestrzeń. To skutecznie odciąga wzrok od bezpłatnych wyników wyszukiwania. Zatem i te mogą na tym stracić.
Jak podaje Google zmiana ta ma dotyczyć wszystkich lokalizacji i języków, a wprowadzenie tych zmian ma nastąpić już 22 lutego. Zmiany oczywiście nie dotyczą grafu wiedzy oraz reklam PLA (Google Zakupy).