Reklamy PLA (Product Listing Ads) są dostępne dla reklamodawców w Polsce od 2013 roku. Standardowo są one wyświetlane w postaci boksów ze zdjęciem produktu, krótkim opisem i ceną. Od niedawna jednak można przeglądać produkty dostępne w ramach reklam zakupowych w postaci listy, zupełnie tak jak gdybyśmy korzystali z multi-sklepu lub porównywarki cen.
Widok zakupów w wynikach wyszukiwania
Standardowo, używając zapytań powiązanych z produktami, które są reklamowane przez właścicieli sklepów przez Google Zakupy zobaczymy dobrze nam znany boks z wyświetlonymi ofertami.
A tak prezentuje się nowy sposób przeglądania ofert gromadzonych w ramach usługi Google Zakupy:
Reklamuj się w Google Zakupy – sprawdź ofertę na stworzenie i obsługę profesjonalnej kampanii w Google Zakupy teraz![/notification]
Aby przejść do takiego widoku, należy wybrać jedną z dwóch dróg:
- Kliknąć na wyświetlany nad produktami napis: „Kup „wyszukane słowo” w Google„
- Znaleźć na pasku wyszukiwania opcję „Zakupy” – nie zawsze jest to widoczne, poniżej dwa obrazki, które pokazują położenie przycisku „Zakupy” w zależności od szczegółowości (intencji) zapytania użytkownika.
Przycisk jest widoczny – zapytanie widzimy jest bardziej sprecyzowane według wzoru: wymagany produkt, jego charakterystyka oraz marka.
Przycisk ukryty pod zakładką „Więcej”:
Możliwości nowego widoku reklam
Wróćmy do omawianego, nowego widoku listy produktów w Google. Mamy w nim do dyspozycji standardowo filtrowanie po cenie oraz możliwość wyboru wyświetlania w postaci siatki lub listy.
Dodatkowo, w zależności od kategorii wyświetlanych produktów możemy filtrować je według m.in.:
- rozmiaru
- zakresie cenowym
- płci
- sklepie
- stanie
Wpływ i rola tej zmiany dla sprzedawców
Nowa funkcjonalność z pewnością przypadnie do gustu części internautów, którzy wolą wzrokowo ocenić dany przedmiot i porównać go z innymi bez tracenia czasu na przeklikiwanie się przez różne sklepy internetowe. Zmiana zapewne wpłynie również na większą konkurencję wśród reklamodawców, ponieważ w aukcji pojawią się dalsze pozycje do wyświetlenia, a nie tylko dla kilku najlepszych reklam.