Reklama w Internecie
Strategia w pozycjonowaniu szerokim

Jeszcze do niedawna pozycjonowanie polegało na zdobywaniu najwyższych pozycji dla wyłącznie kilku wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie szerokie to podejście do strony i sklepu jako całości, a nie jako do małego i zamkniętego zbioru słów kluczowych. W perspektywie czasu, dzięki takiemu szerokiemu podejściu zyskujemy coraz większy, bardziej konkretny ruch na stronę.

[notification type=”alert-info” close=”false” ]Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest pozycjonowanie szerokie?
  • Co to są frazy Long Tail?
  • Dla jakiej strony są to odpowiednie działania?[/notification]

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

To szereg działań zbliżonych do tradycyjnego pozycjonowania, które kładą jeszcze większy nacisk na analizę i badanie potencjalnych słów kluczowych (wraz z intencją wyszukujących) oraz na optymalizację SEO.

Zacznijmy trochę od końca: Jeśli efekty pozycjonowania mają być zadowalające, to strona musi się pojawiać na wybrane słowo kluczowe na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a im wyżej tym lepiej. Osiągnięcie wysokich pozycji na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe wymaga cierpliwości, zapewnia jednak (w perspektywie czasu) duży ruch na stronę.

Pozycjonowanie szerokie skupia się na całej witrynie, dzięki czemu zyskujemy widoczność na dziesiątki i setki „łatwiejszych” słów kluczowych do pozycjonowania – dzięki czemu pojawiamy się dla nich na wysokich pozycjach. Wówczas sumaryczny ruch z fraz Long Tail przewyższy ruch uzyskiwany z kilku ogólnych słów kluczowych.

Long-Tail wykres dla sklepu

Pozycjonowanie szerokie strony – dlaczego warto?

W omówieniu samego pojęcia już trochę zostało powiedziane, jednak zalet takiego podejścia jest znacznie więcej – zwłaszcza w stosunku do klasycznego pozycjonowania:

  • Relatywnie niższe koszty pozyskania ruchu na stronę
  • Systematyczne powiększanie ruchu na stronie
  • Szybsze osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce – słowa są mniej konkurencyjne, a jeśli jest ich dużo to stanowią spore źródło ruchu
  • Dotarcie do bardziej konkretnej grupy odbiorców (tych z intencją zakupową)
  • Bezpieczniejsze pozycjonowanie – bardziej naturalne, nie robione na siłę na kilka fraz
  • Dywersyfikacja źródła ruchu – w klasycznym pozycjonowaniu pogorszenie pozycji dla jednego lub dwóch słów kluczowych to znaczne obniżenie ruchu w witrynie – w pozycjonowaniu szerokim takie zjawisko nie występuje.

Lista zalet wygląda nieco utopijnie, jednak systematyczna praca podejmowana w ramach szerokiego SEO jest naprawdę skuteczna. Świadczyć może o tym fakt, że nie ma żadnego większego sklepu internetowego, który by nie pracował nad pozyskiwaniem ruchu z długiego ogona. To właśnie słowa kluczowe Long Tail pozyskują dla sklepów internetowych największy ruch.

Wielkość long-tail

Mniejsza konkurencja = Mniejsze koszty

Tak też wyglądają statystyki wyszukiwarki Google, według których zapytania użytkowników stają się coraz dłuższe i składają się już coraz częściej z nawet 4, 5 a nawet 6 słów kluczowych. Są to najczęściej bardzo konkretne zapytania zmierzające do podjęcia transakcji. Long Tail to właśnie sposób, aby dotrzeć do tych klientów.

[notification type=”alert-success” close=”false” ]Jesteś zainteresowany wykorzystaniem pozycjonowania szerokiego w pozyskaniu ruchu dla swojego sklepu lub strony? Skontaktuj się z nami teraz![/notification]

Kiedy warto zainteresować się pozycjonowaniem Long Tail?

Nie ma co ukrywać, pozycjonowanie szerokie będzie odpowiednie dla stron i sklepów internetowych, które liczą minimum 100 -150 podstron (całkowicie odpada również strona typu One Page). Tylko wtedy potencjał słów Long Tail znacząco przewyższy udział w ruchu słów ogólnych.

W jednym z wcześniejszych artykułów Pozycjonowanie sklepu internetowego – 17 aspektów podkreśliłem istotną rolę słów Long Tail i fakt, że dla odpowiednio zoptymalizowanego sklepu internetowego takie frazy to ponad 70% udziału całego ruchu w sklepie.

Pozycjonowanie stron internetowych

3.7/5 - (3 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.