Reklama w Internecie
Synergia AdWords i pozycjonowanie

Czasami pada pytanie o zasadność prowadzenia kampanii AdWords i pozycjonowania strony jednocześnie. Czasami nawet klient ma nadzieję, że prowadzona kampania AdWords umożliwi mu szybsze osiągnięcie pozycji w wynikach bezpłatnych.

[panel-header] MIT do obalenia: kampania AdWords ułatwia pozycjonowanie
[/panel-header] [panel-content] System reklamowy od Google i ich algorytm wyszukiwania to dwa oddzielne mechanizmy, które nie mają na siebie wpływu tak więc, jeśli liczysz uruchomiając kampanię na wyższe pozycje w wynikach bezpłatnych (organicznych) to od razu sobie odpuść. Reklamy AdWords nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie strony.
[/panel-content]

Dlaczego warto łączyć SEO i PPC

Pozycjonowanie (działania SEO) i reklama kontekstowa AdWords (PPC) to dwa naprawdę szerokie kanały dotarcia do klienta. Łączenie obu tych kanałów daje nam efekt synergii, czyli kumulowania i uzupełniania się nawzajem. W zależności od strategii możemy pozycjonować i prowadzić kampanie AdWords na te same słowa kluczowe – nic w tym złego, jeśli nasza reklama nie zachęci do kliknięcia to może to zrobi wynik bezpłatny?

Efekt synergii
Widoczny efekt synergii pozycjonowania i reklam AdWords. Jak widzimy udział wyników bezpłatnych we wszystkich sesjach jest bardzo mały. Za pozostałą część ruchu odpowiada reklama AdWords i odesłania z innych stron i portali społecznościowych.

Inną strategią jest pozycjonowanie się na droższe, bardziej konkurencyjne frazy, a pozostałe luki uzupełniać reklamami linków sponsorowanych.
W przypadku różnych strategii łączenie pozycjonowania i AdWords daje nam zwiększone pokrycie naszej branży komunikatami reklamowymi (pojawienie się czterech reklam AdWords), dzięki czemu nasza firma staje się bardziej rozpoznawalna i pozyskuje większa liczbę klientów.

[notification type=”alert-success” close=”false” ]Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami, przejdź do oferty i zapoznaj się z ofertą reklam AdWords. Prowadzimy kampanie reklamowe, pozycjonujemy stroni i dbamy o dobrą widoczność biznesów w Internecie.[/notification]

Jak wiemy, podstawową przewagą reklam AdWords jest brak ograniczeń na liczbę słów kluczowych, dzięki którym chcemy się pojawiać naszym klientom – pozycjonowanie ma swoje ograniczenia. Zatem warto łączyć reklamy AdWords i pozycjonowanie dla naszej strony, aby okupować widok wyników wyszukiwania i pozyskiwać nowych klientów i zlecenia.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.4/5 - (5 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

2 komentarze

  1. Fan
    23 lutego 2016

    Cieszy mnie, że wszystko jest na tym blogu wyłożone kawa na ławę: chciałem wiedzieć czy reklamy Adwords wpływają na pozycje bezpłatne i działania pozycjonowania. Teraz już wiem, a od czego zależy kwestia dużych wahań pozycji mojej strony na niektóre frazy?

    • Melonet
      23 lutego 2016

      Dziękujemy. Co do dużych wahań pozycji to nie wiem jak są one duże, jednak roszady o 2-4 miejsca w skali miesiąca są dosyć naturalne, a są związane z ciągłymi zmianami – zwłaszcza działaniami konkurencji i paroma innymi czynnikami. Jeśli te wahania są dużo większe to chętnie spojrzę na Pana dane – proszę skontaktować się mailowo.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.