Internet przesycony jest reklamą, która stanowi większość przychodów wydawców. Użytkownicy na każdym kroku napotykają liczne oferty i atrakcyjne bannery, którymi kuszą reklamodawcy.
Reklama wizualna (w formie banerów i billboardów) jest popularną formą reklamy, ponieważ pozwala na szerokie zaprezentowanie oferty. Inną kwestią jest intencja użytkownika czyli to czy w ogóle zwróci na nią uwagę.
Powodów może być wiele:
- użytkownik ma ściśle określony cel wizyty na stronie (szuka informacji, codziennie czyta tę sekcję serwisu itp.),
- użytkownik może nie być zainteresowany ofertą (ma inne potrzeby i zainteresowania).
Z obiema kwestiami wiąże się dosyć powszechne zjawisko zwane ślepotą bannerową (Banner blindness – Wikipedia) polegające na odruchowym pomijaniu i ignorowaniu reklam wyświetlanych na ekranie. W skrócie wygląda to jak wyuczony przez umysł mechanizm filtrowania treści serwisu od reklam.
Jak stworzyć reklamę, która będzie zauważalna?
W tych przypadkach na niewiele zdają się krzykliwe formy reklamowe czy utarte schematy. Potrzeba czegoś bardziej angażującego i interesującego.
- Reklama kontekstowa, dobrze sprofilowana.
Właściwy odbiorca reklamy to ten zainteresowany ofertą, dlatego warto aby wyświetlane reklamy były stworzona jak dla niego: na podstawie jego zainteresowań oraz tego co w danym momencie czyta. - Kreatywne i nieszablonowe kreacje.
Próby szokowania reklamą już nie są tak skuteczne jak kiedyś. Obecnie użytkownicy są dużo bardziej wymagający i jeśli reklama ma ich skłonić do sprawdzenia oferty to musi być ona naprawdę ciekawa.
Spośród wielu reklam czasami można natrafić na prawdziwe perełki i niewątpliwie do nich zaliczają się kreacje portalu Domiporta.pl.
Reklamy prowadziły do standardowych stron ofertowych:
Zarówno kreacje oraz ich komunikaty jak i same miejsca emisji reklam były skrupulatnie przygotowane. Same już reklamowane oferty nie należały do łatwych – jak w końcu sprzedać obiekt kościelny czy też wieżę ciśnień?
Reklamy te można było spotkać na popularnych serwisach z memami i śmiesznymi obrazkami. Przez co idealnie wpasowały się one w charakter serwisu na którym się wyświetlały.
Kuśnierczak
7 czerwca 2018Bardzo dobry temat na tekst i bardzo dużo wartościowej treści, brawa się należą. Można powiedzieć, że nic tylko czytać.
Piotr
16 lipca 2018Bardzo fajny artykuł, z którego można się dużo dowiedzieć. Ja również coraz częściej spotykam w internecie nieszablonowe rozwiązania i kreatywne podejście do reklamowania swojego biznesu lub usług. Oby więcej takich wpisów, pozdrawiam!