Optymalizacja Strony
Google Analytics - dodawanie użytkowników

Rozpoczynasz współpracę z webmasterem celem dokonania poprawek lub zleciłeś przeprowadzenie audytu strony pod kątem UX? A może rozpoczynasz współpracę z nami? Sprawdź jak udostępnić niezbędne dane dla innego użytkownika w Google Analytics.

W jednym z wcześniejszych wpisów pokazaliśmy jak udostępnić konto Search Console. W tym wpisie zobaczysz jak bezpiecznie i łatwo udostępnić wgląd do danych znajdujących się w Google Analytics. Dla Twojej wygody udostępniliśmy instruktaż [tutorial krok po kroku] w formie wideo jak i prezentacji – w zależności jaką opcję preferujesz.

Pamiętaj! Nie udostępniaj swoich danych logowania (login i hasło) do statystyk Google Analytics, ponieważ w ten sposób dajesz dostęp do wszystkich usług powiązanych takich jak Gmail czy konto AdWords. Tylko udostępnienie danych w sposób przedstawiony niżej gwarantuje nam, że nikt nie zobaczy więcej niż powinien.

Tak jak poprzednio na potrzeby wpisu stworzony został filmik wideo, który krok po kroku pokazuje jak wygląda proces udostępniania danych naszych statystyk:

To, na co powinniśmy zwrócić uwagę to sposób w jaki udostępniamy nasze dane z panelu Analytics: jeśli udostępnimy nasze konto wówczas nowy użytkownik będzie miał wgląd do wszystkich witryn jakie mamy podpięte w naszych statystykach. Najbezpieczniej jest udostępnić widok, z którego korzystamy w celu sprawdzania statystyk. Kolejny ważny aspekt to uprawnienia jakie przydzielimy nowemu użytkownikowi. A mamy ich 4:

  • Zarządzaj użytkownikami: nowy użytkownik będzie mógł swobodnie dodawać i usuwać innych użytkowników,
  • Edytuj: ta opcja pozwala na zarządzanie dostępnymi kontami, widokami czy filtrami,
  • Współpraca: umożliwia współpracę z innym użytkownikiem jak również manipulować widokiem (segmenty, widoki),
  • Zobacz i przeanalizuj: to opcja, która najczęściej wystarcza, aby udostępnić do analizy nasze konto Analytics.

Jak widzimy wybór odpowiedniej opcji udostępniania i uprawnień jest niezwykle ważny, aby chronić nasze dane przed utratą lub niekontrolowanym wyciekiem.

Na potrzeby tego wpisu została również stworzona prezentacja:

[slideshare id=57644975&doc=google-analytics-nowy-uzytkownik-160129123141]

Pamiętajmy, udostępnianie danych zgromadzonych w Google Analytics jest niezbędne aby przeprowadzić audyt SEO i UX. Jednak pamiętajmy również, aby udostępnić te dane w sposób, który nie zdradza naszego hasła do usług Google.

Jeśli rozpoczynasz z nami współpracę to jest niezbędne, aby udostępnić nam swoje konto Analytics: tylko tak możemy optymalizować nasze działania w kampaniach AdWords czy lepiej zajmować się pozycjonowanymi stronami.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.7/5 - (4 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Comment (1)

  1. Kiks
    29 stycznia 2016

    Nadawanie uprawnień do Analyticsa nie jest trudne – ale dzięki chciałem poznać właśnie jakie są role poszczególnych grup uprawnień.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.