Reklama w wyszukiwarce Google

3 formy reklamy w wyszukiwarce Google

Reklama w Internecie jest niezwykle prężnie rozwijającym się kanałem dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama w wyszukiwarce jest też najpopularniejszą i chyba najskuteczniejszą jej formą.

Jak wynika z Raportu AdEx 2014 wydatki na reklamę w Internecie wyniosły 2,6 mld złotych, przy czym wydatki na samo SEM (Search Engine Marketing – marketing w wyszukiwarkach internetowych) miały 36,5% udział w torcie wydatkowym na reklamę.

Raport - wydatki na reklamę internetową

Dlaczego reklama w wyszukiwarce jest tak popularna?

Nie będę pisał o wyszukiwarkach internetowych ogólnie, ponieważ jak wynika z badań ranking.pl udział Google na polskim rynku wynosi 96%. Czyni to z niej niekwestionowanego lidera na którym powinniśmy się skupić myśląc o reklamie w wyszukiwarkach.

Udział wyszukiwarki Google w Polsce 2016

Ta forma reklamy jest popularna, ponieważ pozwala na bardzo duży zasięg, a dodatkowo pozwala na dotarcie wyłącznie do konkretnych odbiorców, którzy szukają firmy takiej jak nasza. Konkretni odbiorcy, którzy szukają usług i produktów to prawdziwa zaleta SEM, ponieważ reklama w Google odpowiada na potrzeby i problemy użytkowników.

Tego nie oferuje klasyczna reklama displayowa, która w sposób przypadkowy może nam reklamować wyjazdy do Chorwacji którymi nie jesteśmy zainteresowani. Inaczej jest gdy, wpisujemy hasło „wakacje Włochy 2016” – to już jest nasza wyraźna intencja, która na napotkanej stronie w wyszukiwarce może zamienić się w sprzedaż.

To takie proste:

  1. Klient szuka firmy
  2. Wpisuje zapytanie o usługę/produkt
  3. Otrzymuje listę wyników
  4. Wybiera stronę
  5. Kontaktuje się z firmą i dokonuje transakcji

Jak można się reklamować w wyszukiwarce Google?

SEM jest ważną częścią marketingu. To w jaki sposób możemy się pojawić użytkownikowi zależy od wybranych przez nas działaniach SEM, w skład których wchodzi:

  • Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Marketing),
  • Płatne wyniki wyszukiwania (linki sponsorowane AdWords) (PPC – Pay Per Click).

Zatem SEM = SEO + PPC

Pozycjonowanie stron – SEO

Te dwa terminy: pozycjonowanie i SEO nie są tożsame, jednak ich wspólny efekt prowadzi do osiągnięcia wysokich, zauważalnych pozycji w wyszukiwarce na poszczególne zapytania użytkowników. Dzięki pozycjonowaniu możemy pojawiać się na zapytania użytkowników powiązanych z naszą działalnością i ofertą w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Działania pozycjonowania skupiają się na zwiększeniu dostępności i popularności strony w wyszukiwarce, co powoduje jej stopniowe osiąganie kolejnych pozycji. W zależności od liczby konkurujących stron możemy być widoczni w pierwszej dziesiątce po paru tygodniach lub paru miesiącach. Sam ranking, czyli która strona jaką zajmie pozycje jest ustalany przez tajny i skomplikowany algorytm opracowany przez Google, zatem nigdy nie da się przewidzieć pozycji danej strony.

Wady i zalety pozycjonowania

Zalety pozycjonowania
+ pozwala na dotarcie do zainteresowanych, potencjalnych klientów
+ sprawia, że zarówno firma jak i jej oferta jest widoczna na rynku
+ jest relatywnie tanie, nie płacimy za kliknięcia a osiągnięte wyniki nieustannie pracują na ruch w naszym interesie
+ większe zaufanie do firmy

Wady pozycjonowania
– wymaga czasu
– jest ograniczone jeśli chodzi o samą liczbę słów kluczowych na które chcemy być widoczni
– nie mamy pewności jak osiągnięte wyniki będą się sprawdzały za miesiąc, rok. Jest to związane z ciągłymi zmianami algorytmów Google.

Reklama AdWords w systemie płatności za kliknięcie

Linki sponsorowane to sposób, aby wyświetlić skrócony opis oferty i odnośnik do naszej strony, który ma być wyświetlany na z góry wybrane przez nas słowa kluczowe. Działanie jest identyczne jak pozycjonowanie, z tą różnicą że działa natychmiast po uruchomieniu kampanii przy zachowaniu odpowiedniego budżetu.

Wady i zalety reklamy AdWords

Zalety linków sponsorowanych
+ pozwala na docieranie do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców
+ duże możliwości geolokalizacji
+ możliwość reklamowania się na nieograniczoną liczbę słów kluczowych
+ pozwala na niemal natychmiastową widoczność na ofertę firmy
+ większa widoczność wyników płatnych niż bezpłatnych

Wady linków sponsorowanych
– jesteśmy widoczni tak długo jak płacimy, po wyłączeniu lub wykończeniu budżetu tracimy naszą widoczność w Google

Chcesz się reklamować w wyszukiwarce Google? Agencja Melonet to pozycjonowanie stron firmowych i reklamy AdWords dla każdego biznesu i branży. Skontaktuj się z nami – zaproponujemy konkretne rozwiązania i przedstawimy bezpłatną wycenę!

Wizytówka firmowa Google Moja Firma

Profil Google Moja Firma

W ramach działań reklamowych w wyszukiwarce Google warto wspomnieć o usłudze Google Moja Firma, która pozwala na stworzenie wizytówki firmowej. Utworzone profile firmowe są wyświetlane jako część wyników bezpłatnych jako punkty na mapie w ramach pozycjonowania lokalnego. Posiadając bezpłatny i dobrze zoptymalizowany profil w usłudze Google Moja Firma możemy być widoczni dla zapytań związanych z nasza ofertą – zupełnie ZA DARMO!

Jak warto się reklamować w Google?

Mamy tak więc trzy możliwości reklamy w Google. Zapewne masz teraz pytanie w jaki sposób najlepiej reklamować się w Google. Odpowiedź nie jest oczywista, ponieważ każda forma reklamy ma swoją własną specyfikę, jednak w niemal każdym przypadku warto jest łączyć wszystkie działania. W ten sposób maksymalizujemy zasięg naszych działań w wyszukiwarce i docieramy do większej liczby zainteresowanych klientów.

Pozycjonowanie stron internetowych

3 formy reklamy w wyszukiwarce Google
4.75 (95%) 4 głos(ów)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj proszę rozwiązanie: *(wymagane)