Reklama w Internecie
Myślisz o reklamie dla swojej firmy? Próbowałeś już reklamy w Internecie? Z reklamą w sieci możesz zacząć zarówno przy dużym jak i małym budżecie – każdy może efektywnie reklamować swoje usługi i produkty w sieci. Możliwości dla Twojego biznesu jest dużo – Pozycjonowanie, linki sponsorowane (Google AdWords), reklamy bannerowe, mailingi czy social media. W zależności od profilu Twojej działalności różne kanały marketingowe mogą cechować się różną skutecznością – dlatego najlepiej postawić na kilka rozwiązań, dzięki czemu dywersyfikujesz źródła ruchu i zamówień. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak uruchomić reklamę internetową oraz jaką obrać strategię, by z tworzenia reklam stworzyć spójną strategię marketingową w sieci to koniecznie przeczytaj poniższe wpisy lub skontaktuj się z nami!Czasami pada pytanie o zasadność prowadzenia kampanii AdWords i pozycjonowania strony jednocześnie. Czasami nawet klient ma nadzieję, że prowadzona kampania AdWords umożliwi mu szybsze osiągnięcie pozycji w wynikach bezpłatnych.
Widoczność firmy w Internecie to jedno, a wizerunek to drugie. Wraz z większą rozpoznawalnością firmy pojawiają się dla niej nowe zagrożenia związane z nieuczciwą konkurencją czy pojedynczymi, niezadowolonymi klientami. Dlaczego małe incydenty mają wpływać na wizerunek i sprzedaż firmy?
Już od jakiegoś czasu da się zaobserwować wyświetlanie aż czterech jednostek reklamowych Google AdWords powyżej wyników wyszukiwania. Jakie może to mieć konsekwencje dla reklamodawców, którzy walczą o widoczność zarówno w linkach sponsorowanych jak i w wynikach organicznych?
Na blogu AdWords pojawiła się informacja o wprowadzeniu rozszerzenia informacji w witrynie dla polskiego rynku. To kolejne rozszerzenie reklam, obok rozszerzeń objaśnień, które pozwala nam na zwiększenie widoczności naszej reklamy spośród innych elementów dostępnych na stronie wyników wyszukiwania.
Dnia 15 stycznia (piątek) bieżącego roku mieliśmy do czynienia z 15 urodzinami największej i najpopularniejszej encyklopedii świata – Wikipedii. Jest to również jedna z częściej odwiedzanych witryn świata. Warto również odnotować, że jej polskojęzyczne wydanie należy do dziesiątki najobszerniejszych wersji – posiada w swoich zasobach 1 152 388 artykułów (stan na 16 stycznia, 15:30).
Dla osób, które dopiero zgłębiają wiedzę dotyczącą marketingu w Internecie należy się wykład na temat Google AdWords. We wcześniejszych wpisach na blogu można się zapoznać z działaniem systemu AdWords. Jednak dotąd nie poruszyliśmy tematu jak dokładnie działa AdWords.
Niekiedy zachodzi potrzeba udostępnienia naszego konta w Google Search Console. Może tego wymagać webmaster, który dokonuje zmian na stronie lub specjalista marketingu internetowego. Niezależnie od sytuacji musimy wiedzieć, że nie możemy przekazywać takim osobom loginu i hasła do naszego Search Console bo to oznacza udostępnienie wszystkich usług Google z jakich korzystamy.
Niewątpliwie branże związane z nowymi technologiami każdego roku doznają dynamicznych zmian. Nie inaczej jest w przypadku reklam i marketingu w Internecie, które to działania opierają się o nowoczesne rozwiązania reklamowe. Te zmiany i nowe możliwości pociągają za sobą również zmiany w podejściu samych konsumentów do technologii, wyszukiwania i reklam.
Jak wiemy misją Google jak i wielu innych wyszukiwarek jest zbieranie danych z Internetu. Wyszukiwarki internetowe za pomocą specjalnych robotów przechodzą po stronach w sieci poruszając się zupełnie jak użytkownicy – po hiperłączach, które znajdują na stronach internetowych. Każdą napotkaną stronę analizują i zapisują w swoim zbiorze, tzw. indeksie.
Dla pewnych branż pozycjonowanie ogólne, ukierunkowane na całą Polskę mija się z celem. Dlaczego? To wynika często ze specyfiki danej branży – ktoś kto wpisuje zapytanie o salon fryzjerski, mechanikę samochodową lub piekarnię oczekuje wyników z najbliższej jego okolicy.
Jakie są możliwości reklamowe dla firmy, która nie posiada dużego budżetu na reklamę? Form reklamy istnieje bardzo dużo, jednak musimy sobie zdawać sprawę, że przy małych budżetach część z nich jest nie tylko nierealna ale również zupełnie nieopłacalna, ponieważ poniesione koszty kampanii mogą się nie wrócić. Jeśli zależy nam na powiększeniu liczby klientów i sprzedaży […]
Reklamując się w wyszukiwarce Google oczekujemy, aby to właśnie nasza reklama była zauważona przez klienta. W końcu im większy CTR (współczynnik klikalności) reklamy tym lepszy wynik naszej kampanii i niższe koszty. Nie ma co ukrywać, że najwięcej kliknięć zdobywają trzy pierwsze reklamy nad wynikami wyszukiwania – co jest naturalne, ponieważ to tam po wpisaniu zapytania […]