Reklama w Internecie

Zbliża się okres wakacyjny i zapewne większość z Was ma już za sobą wybór miejsca do wypoczynku w tym roku. Właśnie dlatego Google w ramach zasobów wiedzy „think with Google” przygotowało krótkie podsumowanie na ten temat. Tym tematem oczywiście zahaczymy trochę o marketing z tym związany – inaczej nie byłoby tego wpisu.

Jak dowiemy się z przygotowanej infografiki (https://www.thinkwithgoogle.com/intl/pl-pl/infographic/w-podrozy-z-wyszukiwarka/) większość ludzi rozpoczyna wyszukiwanie informacji na temat podróży wakacyjnej w styczniu. Dowiemy się również, że w 2015 roku już 22% zapytań związanych z podróżą było wpisywanych z urządzeń mobilnych.

Wakacje - wyszukiwanie w Polsce w Google - 1

Druga część infografiki pokazuje nam upodobania Polaków pod względem zainteresowania konkretnymi miejscami – destynacjami.

To co ważne w przypadku działań SEO i SEM to charakter tych pytań, które nie są zlepkiem sztucznych zwrotów typu „Chorwacja wakacje” tylko są swobodnymi konstrukcjami zdaniowymi: „Gdzie jechać do Chorwacji?”, „Co warto zobaczyć w Chorwacji” – są to zapytania szczegółowe typu Long-Tail, ale nie nacechowane jeszcze zamiarem zakupu konkretnej wycieczki.

Wakacje - wyszukiwanie w Polsce w Google - 2

Dzięki tym danym widzimy jak ważny jest odpowiedni content marketing odpowiadający na potrzeby użytkowników. Potencjalny klient chce się na początku dowiedzieć gdzie warto jechać, co jest tam wartego uwagi – jeżeli ściągniemy takiego użytkownika już na początku jego poszukiwań to mamy szansę na pozyskanie go jako klienta. To idealny przykład na to, że content marketing jest skuteczny.

Drugie spostrzeżenie dotyczące tej infografiki to rola urządzeń mobile – 22% zapytań pochodzi z tabletów i komórek. To naprawdę dużo – szkoda tracić ten ruch.

Jeśli Twoja witryna nie jest przystosowana do wygodnej obsługi na urządzeniach mobilnych to koniecznie zapoznaj się z tym wpisem: Porównanie: strona mobilna czy strona responsywna gdzie dowiesz się, że niewiele trzeba, aby strona była dobrze wyświetlana na urządzeniach mobilnych.

Ostatnia ważna kwestia, która jest żywym przykładem na rolę planowania jest moment, w którym rozpoczynają się wakacyjne poszukiwania. W każdej branży tak jest, że określone miesiące należą do tzw. „sezonu” i to wtedy powinniśmy prowadzić bardziej zintensyfikowane działania reklamowe – również te wyprzedzające w czasie!

Jak widzimy prezentowane dane można łatwo przełożyć na każdą inną branżę. W ten sposób można ocenić skalę potrzebnych działań reklamowych oraz dowiedzieć się kilku najważniejszych rzeczy:

  • mobile jest ważny i nie warto go lekceważyć,
  • każde działania reklamowe trzeba podejmować odpowiednio wcześnie,
  • content marketing pozwala na kontakt z klientem i odciągnięcie go od dalszych poszukiwań.

Pozycjonowanie stron internetowych

Paweł Nowacki

Autor

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

2 komentarze

  1. Avatar
    Lulu
    23 maja 2016

    Im wcześniej się planuje wakacje tym niby taniej. Ja od marca mam zarezerwowany apartament na ***REKLAMA***. Wyjeżdżam do Sopotu i obawiam się, że później miałbym problem z noclegiem.

    • Melonet
      Melonet
      23 maja 2016

      Dziękujemy za komentarz – jak widać, w branży związanej z wakacjami i podróżami liczy się walka o klienta na każdy sposób – tak, im wcześniej tym taniej, dlatego najwięcej wyszukiwań przypada na styczeń + miesiące poprzedzające.

Pozostaw odpowiedź Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *