Optymalizacja Strony

Dzisiaj Google zaprezentowało kolejne narzędzie online do podstawowej diagnostyki strony pod kątem jej szybkości oraz zgodności z urządzeniami mobile. Prezentowane narzędzie łączy dwie już wcześniej znane nam usługi: PageSpeed Insights oraz Mobile Friendly Test Tool.

Główne okno narzędzia online od Google

Widać jednak, że nowe narzędzie dostępne pod adresem: https://testmysite.thinkwithgoogle.com/ jest kierowane do osób mniej technicznych i stanowi niejako zachętę do tego, aby podejść do kwestii mobile-friendly i szybkości wczytywania strony na poważnie. Jeśli chcesz poznać dwa wcześniej wspomniane narzędzia to przejdź do artykułu: Porównanie: strona mobilna czy strona responsywna – poznasz tu również różnicę między stroną mobilną (dedykowaną) a responsywną.

To co wyróżnia to narzędzie od dwóch już nam znanych to możliwość otrzymania pełnego wyniku raportu na wskazany przez nas adres e-mail. Dzięki temu możemy zachować nasz wynik lub przesłać te dane do webmastera, który zajmie się optymalizacją naszej strony.

Prezentacja narzędzia Google

Samo narzędzie jest proste w obsłudze, wystarczy podać adres naszej strony i po kilku chwilach otrzymujemy raport podzielony na 3 sekcje:

  • Mobile Friendliness (funkcjonalność Mobile Friendly Test Tool)
  • Mobile Speed (funkcjonalność PageSpeed Insights)
  • Desktop Speed (funkcjonalność PageSpeed Insights)

Przykładowy wynik testu

Każda z nich jest podsumowana ogólnym wskaźnikiem w skali od 1 do 100, który mówi nam jak dużo brakuje stronie do ideału. Przechodząc po każdej z sekcji możemy kliknąć na szczegóły, które mają wpływ na daną ocenę strony. Dlaczego osiągnięcie wysokich not w tego typu narzędziach jest ważne? To jak strona jest zoptymalizowana czyli dostosowana pod wymogi wyszukiwarek wpływa na jej widoczność w Internecie, czyli pozycjonowanie. Pisałem o tym w poradniku: Optymalizacja stron pod SEO dla wyszukiwarki Google do którego przeczytania zachęcam, ponieważ omawia on również kwestie budowy strony pod kątem technicznym i semantycznym – czyli w sposób jak najbardziej zrozumiały dla robotów wyszukiwarki Google.

Źródło informacji: http://searchengineland.com/google-launches-business-friendly-tool-tests-web-site-mobile-friendliness-page-speed-250960

Animacja GIF: http://googleandyourbusiness.blogspot.com/2016/06/test-your-site-with-google-and-see-how.html

Pozycjonowanie stron internetowych

5/5 - (4 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

3 komentarze

  1. KK2
    26 sierpnia 2016

    Super, właśnie czegoś takiego szukałem. Wynik wyszedł lepszy niż się spodziewałem.

  2. Sławek
    13 maja 2017

    Spedziłem ponad 2 h czasu na dopasowanie strony do winniku idealnego udało mi się jedynie dojść do zielonych wskaźników zarówno dla mobile jak i dla desktop co ciekawe sama strona skoczyła o 2 pola na niektóre frazy bez dodatkowych działań a wiec myślę ze warto jednak jak się przyjrzeć większości stron w topach daleko im do ideału .

    • Melonet
      15 maja 2017

      Każde działania opisane przez Google jako mające wpływ na ranking strony są warte uwagi. Szybkość wczytywania strony będzie zapewne wkrótce jeszcze ważniejszym czynnikiem rankingowym – oczekują tego użytkownicy a o to właśnie chodzi.

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.