Jakie są możliwości reklamowe dla firmy, która nie posiada dużego budżetu na reklamę? Form reklamy istnieje bardzo dużo, jednak musimy sobie zdawać sprawę, że przy małych budżetach część z nich jest nie tylko nierealna ale również zupełnie nieopłacalna, ponieważ poniesione koszty kampanii mogą się nie wrócić. Jeśli zależy nam na powiększeniu liczby klientów i sprzedaży powinniśmy zrezygnować z wszelkich reklam wizerunkowych – na to przyjdzie dopiero pora.
Zatem jaka reklama dla małej firmy będzie odpowiednia?
Reklama, która będzie typowo nastawiona pod konwersję, która trafia do konkretnej grupy odbiorców, którzy potencjalnie są naszymi klientami i którzy korzystają i szukają produktów lub usług, które oferujemy. Dlatego warto skupić się na reklamie internetowej, która pozwala na dotarcie właśnie do tych klientów.
Przygotowując reklamy w Internecie możesz dokładnie sprecyzować do kogo chcesz trafić z reklamą i na bieżąco weryfikować postępy i wyniki kampanii. Poniżej prezentujemy atrakcyjne formy reklamy w Internecie, które nie wymagają dużych budżetów, a które są skuteczne:
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie strony polega na odpowiedniej optymalizacji i promocji serwisu w Internecie. Dzięki czemu, gdy ktoś wpisuje zapytania do wyszukiwarki powiązane z Twoja firmą i ofertą to ma szanse zobaczyć Ciebie i zostać Twoim klientem.
Pozycjonowanie to jedna z bardziej skutecznych i tanich form reklamy w sieci, a dzięki temu, że trafia wyłącznie do użytkowników, którzy mają konkretne cele zakupowe Ty masz pewność, że odpowiednio wydatkujesz swoje środki na promocje. Tutaj możesz sprawdzić naszą ofertę na pozycjonowanie stron.
Reklama AdWords
To bardzo podobna forma promocji jak pozycjonowanie stron, ponieważ również trafia wyłącznie do osób, które mają konkretne cele – szukają ofert. To co odróżnia reklamy AdWords od pozycjonowania to przede wszystkim widoczność i cena. Reklamy w wyszukiwarce pojawiają się zazwyczaj nad i obok wyników wyszukiwania. Jeśli nasze przygotowane kreacje reklamowe są odpowiednio dobre i ustaliliśmy wystarczający budżet na ich wyświetlanie (reklamy w Google działają na zasadzie aukcji) to już się pojawiamy naszym klientom w wyszukiwarce.
Teraz przechodzimy do kwestii ceny takiej reklamy: pozycjonowanie to budowanie zaufania do strony, które będzie się objawiało stabilną prezentacją naszej strony na wyszukiwane słowa kluczowe, w przypadku AdWords płacimy za każde kliknięcie w nasz link do strony, dlatego jeśli zaprzestaniemy finansowania reklamy, od razu tracimy naszą widoczność. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest łączenie pozycjonowania z reklamami AdWords, aby mieć szybkie, a następnie stabilne efekty.
Media społecznościowe
Musisz wiedzieć, że znaczna część Twoich klientów spędza nawet kilka godzin tygodniowo na przebywaniu na portalach społecznościowych jak Facebook, Twitter czy w mniejszym stopniu Google+. Obecność w mediach społecznościowych to bliższy kontakt z klientem oraz większy zasięg Twojej firmy całkowicie za darmo.
Dodatkowo, to co widzisz na obrazku powyżej to wizytówka firmy na Google+ ( https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ – usługa Google Moja Firma), która jest całkowicie bezpłatna, a która może stać się Twoim drugim sposobem promocji zaraz po stronie internetowej, ponieważ taka wizytówka może wyświetlać się użytkownikom w Google, gdy szukają produktów lub ofert, które oferujesz.
E-mailing
Wysyłka wiadomości reklamowych to jedna ze starszych form promocji w Internecie, która do dziś jest z sukcesami wykorzystywana. Jednak to na ile ona będzie skuteczna zależy wyłącznie od nas – jeśli nasze maile będą rozsyłane „na ślepo” to nie liczmy na konkretne wyniki. Aby kampania była skuteczna to musi trafić do właściwych odbiorców. Najlepsze rezultaty daje samodzielne pozyskiwanie e-maili osób, które są zainteresowane naszą ofertą, np. poprzez zapisy do newsletterów.
Jeśli nie mamy takiej bazy to wato skorzystać z usług specjalistów, którzy posiadają odpowiednie bazy – mogą to być serwisy branżowe lub duże grupy mediowe. Do wysyłki maili możesz skorzystać z dobrze funkcjonującego i prostego w obsłudze systemu polskiej firmy FreshMail ( http://freshmail.pl/ – widoczny na obrazku powyżej).
Opisane powyżej rozwiązania pozwolą Tobie i Twojej firmie na dotarcie do odpowiednich klientów w odpowiednim czasie – pamiętaj, że klient kupi tylko wtedy gdy sam jest na to gotowy, a dzięki powyższym rozwiązaniom trafiasz do niego z przekazem właśnie wtedy gdy szuka dla siebie ofert. A reklamy wizerunkowe pozostaw na później, aby pracować nad wzmocnieniem swojej marki, która z czasem będzie sama na Ciebie zarabiała.
Aneta
15 kwietnia 2017Fajny artykuł, właśnie grunt to trafić do klientów, a z małej firmy może się zrobić duża i świetnie prosperująca.
Lidia
1 sierpnia 2017Świetny artykuł. Wiele przydatnych rad. Ja dodałabym jeszcze, że dobrze jest dołączyć firmę do internetowych katalogów firm. Im więcej informacji o firmie w sieci tym lepiej, zwłaszcza jeśli wybierzemy rzetelne strony.
Melonet
1 sierpnia 2017Zgadza się – takie podstawowe wizytówki w sieci są pomocne.
Wiesiek
30 sierpnia 2018Bardzo merytoryczny artykuł. Większą i znaną firmę jest z reguły lepiej zareklamować niż małą. Często używane są media społecznościowe jako czynnik, który ma polepszyć reklamę. To najprostsza droga dla kompletnego laika.
Adrian
26 stycznia 2020Portale ogłoszeniowe też dają dobre wyniki przy reklamowaniu firmy. I co ciekawe nie trzeba wybierać tych znanych na których trzeba zapłacić za dodanie ogłoszenia.