Na pozycję strony na konkretne słowa kluczowe ma wpływ ponad 200 czynników. Od 23 września znany mechanizm – Google Penguin przestał być odrębnym mechanizmem, który nieregularnie weryfikował ranking dla stron. Od teraz stał się on częścią algorytmów wyszukiwania działających w czasie rzeczywistym.
Reklamy PLA (Product Listing Ads) są dostępne dla reklamodawców w Polsce od 2013 roku. Standardowo są one wyświetlane w postaci boksów ze zdjęciem produktu, krótkim opisem i ceną. Od niedawna jednak można przeglądać produkty dostępne w ramach reklam zakupowych w postaci listy, zupełnie tak jak gdybyśmy korzystali z multi-sklepu lub porównywarki cen.
Od wyszukiwarki internetowej wymagamy szybkich i trafnych odpowiedzi na nasze zapytania. Tego samego wyszukiwarki oczekują od właścicieli stron. Zatem nie powinniśmy być zaskoczeni, że szybkość ładowania strony ma wpływ na jej pozycjonowanie.
Reklama AdWords w postaci linków sponsorowanych to naprawdę skuteczna metoda dotarcia do klienta. Wiele osób zarzuca jednak tej formie reklamy, że ustępuje ona skutecznością dobrze pozycjonowanej stronie internetowej. Tym wpisem obalę mit, że użytkownicy unikają klikania w linki sponsorowane.
Ostatnie zmiany w AdWords są określane przez samo Google, jako największe od premiery systemu reklamowego AdWords 15 lat temu. Tą innowacją są rozszerzone reklamy tekstowe, dzięki którym można tworzyć jeszcze lepsze komunikaty reklamowe dla użytkowników.
Niekiedy spontaniczny, niekiedy skrupulatnie przemyślany komunikat reklamowy stworzony przez marketingowców. Niezależnie od tego, dobra akcja reklamowa z wykorzystaniem real time marketingu (RTM) potrafi zdobyć serca użytkowników i rozgłos w mediach. Sprawdź, jak firmy wykorzystują RTM w promowaniu swoich marek i produktów.
Jeszcze do niedawna pozycjonowanie polegało na zdobywaniu najwyższych pozycji dla wyłącznie kilku wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie szerokie to podejście do strony i sklepu jako całości, a nie jako do małego i zamkniętego zbioru słów kluczowych. W perspektywie czasu, dzięki takiemu szerokiemu podejściu zyskujemy coraz większy, bardziej konkretny ruch na stronę.
Do niedawna problem częstych prób ataków na strony dotyczył wyłącznie właścicieli największych firm i instytucji, zwłaszcza finansowych. Sytuacja się zmieniła i teraz na celowniku hakerów jest również każda strona lub blog w sieci. Jak zatem zapewnić bezpieczeństwo stronie internetowej?
Wyszukiwarka Google testuje następne zmiany wizualne. Kolejny raz padło na wyniki wyszukiwania, czyli główny trzon wyszukiwarki. Tym razem zmiany dotyczą zarówno wyników płatnych jak i bezpłatnych. To już kolejna z większych i mniejszych zmian w tym roku testowanych przez Google.
Są takie sprawy związane z User Experience, których nie trzeba tłumaczyć. Jednak jak serfujemy po Internecie to notorycznie trafiamy na strony, które ewidentnie nie przykładają wagi do spraw związanych z UX.
Dzisiaj Google zaprezentowało kolejne narzędzie online do podstawowej diagnostyki strony pod kątem jej szybkości oraz zgodności z urządzeniami mobile. Prezentowane narzędzie łączy dwie już wcześniej znane nam usługi: PageSpeed Insights oraz Mobile Friendly Test Tool.
Widoczność w Internecie jest niezwykle ważna dla każdego typu biznesu. Na początek warto zadbać, aby firma była łatwa do znalezienia po jej nazwie oraz adresie, tak aby każdy mógł sobie wyznaczyć dojazd do Ciebie.