Wyszukiwarka Google testuje następne zmiany wizualne. Kolejny raz padło na wyniki wyszukiwania, czyli główny trzon wyszukiwarki. Tym razem zmiany dotyczą zarówno wyników płatnych jak i bezpłatnych. To już kolejna z większych i mniejszych zmian w tym roku testowanych przez Google.
Ten rok okazuje się rewolucyjny dla użytkowników Google pod tym względem. Przypomnijmy, że najpierw usunięto boczne wyniki płatne AdWords, aby następnie wyświetlać 4 reklamy linków sponsorowanych na szczycie wyników wyszukiwania. Niedawno również mieliśmy do czynienia ze zmianą oznaczenia płatnych wyników wyszukiwania z żółtej plakietki na zieloną.
Dla zainteresowanych polecam wcześniejsze wpisy na temat ostatnich zmian:
- Testy 4 reklam: https://www.melonet.pl/blog/4-reklamy-adwords/
- Wyeliminowanie bocznych reklam: https://www.melonet.pl/blog/zmiany-adwords/
- Zmiana oznaczenia linków sponsorowanych: https://www.melonet.pl/blog/oznaczenie-adwords/
Wspomniane testy nowego układu wyników wyszukiwania polegają na dodaniu większych odstępów między poszczególnymi linkami oraz wkomponowaniu ich w delikatne obramowanie. Ten wygląd doskonale znamy z urządzeń mobile:
A tak oto prezentują się wyniki dla urządzenia stacjonarnego dla tego samego zapytania:
Jak możemy zobaczyć, dzięki wprowadzonym odstępom jednostki reklamowe potrafią zająć całą widoczną stronę wyników wyszukiwania. Aby zobaczyć wyniki organiczne należy przewinąć stronę w dół. Zwróćmy uwagę, że w pokazanych zdjęciach wyświetliły się jedynie dwie reklamy tekstowe (i to bez wszystkich rozszerzeń) oraz reklamy PLA (Google Zakupy).
Kierunek zmian
Nie wiadomo czy te zmiany będą wprowadzone na stałe, jednak wszystkie trzy wcześniej testowane zmiany zostały wdrożone, więc nie inaczej może być z nowym wyglądem SERP-ów. Tym razem wydaje się, że zmiana ma polegać na ujednoliceniu wyglądu wszystkich usług Google na każdym z urządzeń.
Widać, że każda zmiana jeszcze bardziej wpisuje się w trend „material design”, który sukcesywnie jest wprowadzany do każdej z usług giganta. Nie tak dawno Google zapowiedziało całkowicie nowy wygląd panelu AdWords (link do oficjalnego profilu z postem: https://plus.google.com/u/0/+GoogleAds/posts/TrcjNjcxcSb). Zgodnie z ideą „material design” wszystko powinno być czyste, minimalistyczne bez żadnych niepotrzebnych elementów.
Adam
4 lipca 2016Ciekawe z tymi wynikami wyświetlanymi jako osobne karty. Wizualnie jest to dla mnie dosyć niewygodne, ale kto wie i może to wyłącznie kwestia przyzwyczajenia?
Z tym wyglądem na mobile nie wiedziałem – korzystam zazwyczaj z przeglądarki Firefox na mojej komórce.