Reklama w Internecie
Dodatkowy widok reklam PLA

Reklamy PLA (Product Listing Ads) są dostępne dla reklamodawców w Polsce od 2013 roku. Standardowo są one wyświetlane w postaci boksów ze zdjęciem produktu, krótkim opisem i ceną. Od niedawna jednak można przeglądać produkty dostępne w ramach reklam zakupowych w postaci listy, zupełnie tak jak gdybyśmy korzystali z multi-sklepu lub porównywarki cen.

Widok zakupów w wynikach wyszukiwania

Standardowo, używając zapytań powiązanych z produktami, które są reklamowane przez właścicieli sklepów przez Google Zakupy zobaczymy dobrze nam znany boks z wyświetlonymi ofertami.
Widok reklam PLAA tak prezentuje się nowy sposób przeglądania ofert gromadzonych w ramach usługi Google Zakupy:
Porównywarka - zakupy od Google

[notification type=”alert-info” close=”false” ]Jesteś właścicielem sklepu internetowego?
Reklamuj się w Google Zakupy – sprawdź ofertę na stworzenie i obsługę profesjonalnej kampanii w Google Zakupy teraz![/notification]

Aby przejść do takiego widoku, należy wybrać jedną z dwóch dróg:

  1. Kliknąć na wyświetlany nad produktami napis: „Kup „wyszukane słowo” w Google
  2. Znaleźć na pasku wyszukiwania opcję „Zakupy” – nie zawsze jest to widoczne, poniżej dwa obrazki, które pokazują położenie przycisku „Zakupy” w zależności od szczegółowości (intencji) zapytania użytkownika.

Przycisk jest widoczny – zapytanie widzimy jest bardziej sprecyzowane według wzoru: wymagany produkt, jego charakterystyka oraz marka.

Widok Google zakupy w wynikach wyszukiwaniaPrzycisk ukryty pod zakładką „Więcej”:

Więcej - zakupy Google WyglądMożliwości nowego widoku reklam

Wróćmy do omawianego, nowego widoku listy produktów w Google. Mamy w nim do dyspozycji standardowo filtrowanie po cenie oraz możliwość wyboru wyświetlania w postaci siatki lub listy.

Pełny widok w zakupach Google

Dodatkowo, w zależności od kategorii wyświetlanych produktów możemy filtrować je według m.in.:

  • rozmiaru
  • zakresie cenowym
  • płci
  • sklepie
  • stanie

Wpływ i rola tej zmiany dla sprzedawców

Nowa funkcjonalność z pewnością przypadnie do gustu części internautów, którzy wolą wzrokowo ocenić dany przedmiot i porównać go z innymi bez tracenia czasu na przeklikiwanie się przez różne sklepy internetowe. Zmiana zapewne wpłynie również na większą konkurencję wśród reklamodawców, ponieważ w aukcji pojawią się dalsze pozycje do wyświetlenia, a nie tylko dla kilku najlepszych reklam.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.2/5 - (4 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.