Reklama w Internecie
Rozszerzenia reklam w Google AdWords

Reklamując się w wyszukiwarce Google oczekujemy, aby to właśnie nasza reklama była zauważona przez klienta. W końcu im większy CTR (współczynnik klikalności) reklamy tym lepszy wynik naszej kampanii i niższe koszty. Nie ma co ukrywać, że najwięcej kliknięć zdobywają trzy pierwsze reklamy nad wynikami wyszukiwania – co jest naturalne, ponieważ to tam po wpisaniu zapytania kierujemy nasz wzrok. Bycie w tej pierwszej trójce lub na pierwszej pozycji to wysoka widoczność naszej firmy oraz duży ruch.

Jednak, czy rzeczywiście pierwsza reklama musi być najczęściej klikana?

Spójrzmy na poniższy obrazek:

Reklama-linki-sponsorowane

To co widzimy na powyższym obrazku to screen wyników wyszukiwania dla zapytania „hydraulik Poznań”. Zauważ, że reklama, która jest na pierwszej pozycji jest tak naprawdę niewidoczna. Pozostałe dwie reklamy stłumiły tą pierwszą swoim niemal dwukrotnie większym rozmiarem oraz atrakcyjnością wizualną.

Jak wyglądają rozszerzenia reklam

Mamy kilkanaście typów rozszerzeń, które umożliwiają dodanie większej liczby informacji o naszej firmie i ofercie. Te, które nadadzą się do reklamy AdWords dla naszej firmy czy sklepu to:

  • rozszerzenia lokalizacji – to rozszerzenie umożliwia wyświetlanie adresu firmy w formie pinezki
  • rozszerzenia opinii – jeśli możesz się pochwalić ciekawymi opiniami – dołącz je do swoich reklam
  • rozszerzenia objaśnień – wzbogać swoją reklamę i pokaż zalety swoich usług
  • rozszerzenia linków do podstron – pokaż co jeszcze masz polecanego w ofercie

Każde z wymienionych powyżej rozszerzeń to szansa, że nasza reklama będzie wyróżniać się spośród innych. Czasami na wyszukiwane hasło nasza reklama może wyświetlić się ze wszystkimi ustawionymi przez nas typami rozszerzeń, przez co całkowicie zdominujemy wynik wyszukiwania swoją reklamą. Dlatego też pamiętajmy, aby nie startować z kampanią AdWords bez zdefiniowania jak największej liczby rozszerzeń.

Zobacz jak może wyglądać reklama, która korzysta z tych wszystkich możliwości:

Reklama AdWords z rozszerzeniamiSprawdźmy teraz elementy z których składa się nasza reklama:

  1. Nagłówek, który może liczyć maksymalnie 25 znaków
  2. Wyświetlany URL naszej strony to maksymalnie 35 znaków
  3. Wiersze opisu (2 x 35 znaków)
  4. Rozszerzenia objaśnień – standardowo 3 lub 4 hasła
  5. Rozszerzenie lokalizacji – pinezka wraz z adresem naszej firmy (podłączone konto Google Moja firma)
  6. Rozszerzenia linków do podstron – tutaj wyświetlone akurat dwa linki wraz z dodatkowym opisem, standardowo wyświetlane 4 linki.

Jak widać rozszerzenia reklam AdWords potrafią znacząco wyróżnić naszą reklamę spośród konkurencji a dodatkowo pozwalają na zamieszczenie jeszcze większej liczby istotnych informacji sprzedażowych dla naszych klientów.

Zapewne teraz zastanawiasz się, czy warto poświęcać czas na tworzenie takich rozszerzeń, skoro nie mamy kontroli nad tym kiedy zostaną wyświetlone przez system Google AdWords. Otóż, aby nie rzucać słów na wiatr, przedstawiamy poniżej statystyki jednej z kampanii, która przedstawia jak często były wyświetlone rozszerzenia objaśnień oraz jak chętnie były klikane.

Reklamy z rozszerzeniem linków do podstron
5 rozszerzeń linków do podstron oraz ich wyniki

 

Rozszerzenia objaśnień
Rozszerzenia objaśnień i ich wyniki

Jak widać, rozszerzenia reklam są często wyświetlane oraz równie często klikane. Przygotowując reklamy AdWords zawsze starajmy się wykorzystać jak największą liczbę rozszerzeń, ponieważ zwiększają one widoczność reklamy oraz jej CTR co bezpośrednio przekłada się na polepszenie Wyniku Jakości i obniżeniu stawek za kliknięcie.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.6/5 - (5 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

2 komentarze

  1. Michał
    21 grudnia 2015

    Czy rozszerzenia reklam faktycznie mają tak duży wpływ na cenę kliknięcia i pozycję moich reklam?
    Jak duży jest wpływ rozszerzeń reklam?

    • Melonet
      21 grudnia 2015

      Tak – zarówno pośrednią jak i bezpośrednią.
      Każda reklama bierze udział w aukcji i ma na bieżąco wyliczany ranking reklamy (Ad Rank). Dotychczas Ad Rank był wyliczany następująco: Pozycja reklamy = stawka CPC x Wynik Jakości. Od niedawna jednak trzecim elementem jest też przewidywany wpływ rozszerzenia reklam, czyli jeśli reklama konkurencyjnej firmy uzyskała taki sam Ad Rank to właśnie rozszerzenia reklam zadecydują o pozycji reklamy względem konkurenta.
      Czynnikiem pośrednim jest większa ekspozycja reklamy co przekłada się na wyższą klikalność, co ma już wpływ na Wynik Jakości. Zatem, tak warto zadbać o rozszerzenia reklam, bo ich wpływ na stawki i pozycje jest duży!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.