Niewątpliwie branże związane z nowymi technologiami każdego roku doznają dynamicznych zmian. Nie inaczej jest w przypadku reklam i marketingu w Internecie, które to działania opierają się o nowoczesne rozwiązania reklamowe. Te zmiany i nowe możliwości pociągają za sobą również zmiany w podejściu samych konsumentów do technologii, wyszukiwania i reklam.
Te najważniejsze zmiany i trendy na nadchodzący rok możemy zobaczyć w niedawno opublikowanym raporcie od firmy Google. Poniżej na infografice można zapoznać się z największymi zmianami i trendami:
Z przedstawionego zestawienia widać, że Google wskazało największą liczbę zmian dla mobile (czy rok 2016 znowu będzie rokiem „mobajla”?) oraz na oglądanie materiałów wideo w Internecie.
Te dane dokładnie wskazują, że RWD (Responsive Web Design) czyli strony, które dopasowują się do urządzenia na którym są wyświetlane to wymóg. Jeśli skorelować liczbę użytkowników mobilnych, którzy aktywnie korzystają z wyszukiwarki internetowej (41%) z liczbą osób, które regularnie szukają informacji w Internecie (81%) to widać jasno, że w kolejnym roku należy skupić się nad dostępnością strony na urządzenia mobilne.
Kolejny trend to coraz większa popularność filmów w Internecie – poradników, recenzji czy programów czysto rozrywkowych. jak wynika z raportu już 66% internautów ogląda wideo w sieci przynajmniej raz w tygodniu.
Przedstawione wyżej dane jasno wskazują, gdzie powinniśmy inwestować – dobra strona internetowa z przemyślaną nawigacją i z nastawieniem na jak najlepsze UX (User Experience) to przewaga konkurencyjna nad innymi firmami. Interesujący jest również wzrost zainteresowania wideo – może nasza firma również powinna wejść w dany kanał reklamowy?
W związku ze Świętami, warto spojrzeć jak wygląda zainteresowanie użytkowników wyszukiwarki tematyką ściśle związana ze Świętami, czyli Świętym Mikołajem:
Jak widać, ogólny trend jest widoczny – Mikołaj cieszy się zainteresowaniem w okresie zimowym, jednak na załączonym wykresie widać ogólną tendencję spadkową zainteresowania tematem samej postaci Świętego Mikołaja – czym jest to spowodowane?
Korzystając również z okazji:
Dla osób, które śledzą informacje związane z tematem aktualizacji algorytmów Google – aktualizacji pod nazwą „Pingwin” możemy się spodziewać na początku przyszłego roku. Wskazówka dla tych, którzy obawiają się wszelkich aktualizacji: Pozycjonujcie swoje serwisy z korzyścią dla pozycjonowanej strony i użytkowników.