Reklama w Internecie
Podsumowanie roku 2016

Przy okazji mijającego już 2016 roku, podobnie jak ostatnio nadszedł czas na podsumowania oraz na próbę określenia najważniejszych trendów na przyszły rok.

W zeszłym roku skupiliśmy się głównie na określaniu trendów na przyszły rok: Podsumowanie roku i trendy na 2016 rok – mówiliśmy wtedy o zyskującej roli mobile oraz wideo w Internecie.

Patrząc na nasze zachowania w Internecie oraz działania Google w tym zakresie – 2016 rok można określić rokiem mobile oraz wideo w sieci. To już nie jest trend, a utrwalone działania – przypomnę tylko, że w zeszłym roku liczba wyszukań z urządzeń mobilnych przewyższyła liczbę zapytań do wyszukiwarki z komputerów.

Co przyniesie 2017 rok?

W kontekście działań Google na pewno będą to dwa aspekty: rozwój sieci neuronowych (polecamy naszą infografikę: 24 pytania do Google – badamy inteligencję, czyli funkcje Answer box i RankBrain) oraz zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników w sieci (sklepy i SSL).

W mijającym już roku mieliśmy wiele zmian, których nie sposób wszystkich wymienić a dotyczyły one zarówno działania algorytmów Google odpowiadających za wyszukiwanie organiczne jak i również reklam AdWords, które jeszcze bardziej przyciągają uwagę użytkowników i które odgrywają coraz to większą rolę w decyzjach zakupowych klientów.

Co będzie ważne w 2017 roku? Analityka, czyli wszystkie działania, które pozwolą marketerom jeszcze lepiej podejmować decyzje marketingowe oraz lepiej planować kampanie. To również większa rola UX (user experience) w projektowaniu witryn, tak aby pozyskany ruch w jak największym stopniu przełożył się na transakcje, a osiągnąć to można:

  • projektując przejrzyste witryny,
  • ułatwiając ścieżkę zakupową przez optymalizację koszyka zakupowego.

Podsumowanie bloga

Tego nie było w zeszłym roku, jednak treści na blogu pojawiło się na tyle dużo, że warto zrobić podsumowanie najpopularniejszych wpisów wyrażonych liczbą odwiedzin.

Top artykuły i poradniki w 2016 roku na blogu:

  1. Real Time Marketing: Najlepsze przykłady z kraju i z zagranicy – zbiór najlepszych przykładów działań RTM, które są coraz bardziej popularne.
  2. Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto, czyli zalety i korzyści – jedno z bardziej obszernych wprowadzeń do zagadnień pozycjonowania lokalnego.
  3. Nowość AdWords: rozszerzenia informacji w witrynie już w Polsce – krótki news, który jednak był potrzebny znacznej części użytkowników.
  4. Optymalizacja strony, czyli strona przyjazna dla wyszukiwarek – poradnik od A do Z przedstawiający najważniejsze zagadnienia optymalizacyjne dla strony.

Jak widać, największym zainteresowaniem cieszyły się dłuższe materiały poradnikowe, które też średnio potrafiły zaangażować użytkowników na 6 do 10 minut!

Wracając do najpopularniejszego i najmłodszego wpisu spośród tych najbardziej poczytnych – Real Time Marketing to doskonały sposób na budowę relacji firmy z konsumentem. Odpowiednie wstrzelenie się z komunikatem pozwala na szybkie i praktycznie bez kosztowe zaistnienie w mediach społecznościowych a nawet w prasie i telewizji.

Trendy, które pokrywają się z działaniami prezentowanymi w artykule o RTM widać również w corocznym podsumowaniu Google Zeitgeist 2016.
Globalne, najpopularniejsze wyszukiwania użytkowników dotyczyły kolejno:

  1. Pokémon Go
  2. iPhone 7
  3. Donald Trump
  4. Prince
  5. Powerball

W przypadku Polski były to zapytania dotyczące:

  1. Euro 2016
  2. Pokemon Go
  3. Slither.io
  4. Rio 2016
  5. Eurowizja 2016/li>

Są to oczywiście zapytania zyskujące najwięcej na popularności w stosunku do 2015 roku.

Podobnie jak w przypadku ostatniego podsumowania, korzystając z okazji:

Święta - Życzenia

Źródło danych oraz źródło do grafiki głównej wpisu: https://www.google.co.uk/trends/yis/2016/GLOBAL

Pozycjonowanie stron internetowych

4.5/5 - (2 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.