Nieszablonowa i unikalna reklama do Internetu

Nieszablonowy i kreatywny pomysł na atrakcyjną reklamę wizualną do Internetu

Internet przesycony jest reklamą, która stanowi większość przychodów wydawców. Użytkownicy na każdym kroku napotykają liczne oferty i atrakcyjne bannery, którymi kuszą reklamodawcy.

Reklama wizualna (w formie banerów i billboardów) jest popularną formą reklamy, ponieważ pozwala na szerokie zaprezentowanie oferty. Inną kwestią jest intencja użytkownika czyli to czy w ogóle zwróci na nią uwagę.

Powodów może być wiele:

  • użytkownik ma ściśle określony cel wizyty na stronie (szuka informacji, codziennie czyta tę sekcję serwisu itp.),
  • użytkownik może nie być zainteresowany ofertą (ma inne potrzeby i zainteresowania).

Z obiema kwestiami wiąże się dosyć powszechne zjawisko zwane ślepotą bannerową (Banner blindness – Wikipedia) polegające na odruchowym pomijaniu i ignorowaniu reklam wyświetlanych na ekranie. W skrócie wygląda to jak wyuczony przez umysł mechanizm filtrowania treści serwisu od reklam.

Jak stworzyć reklamę, która będzie zauważalna?

W tych przypadkach na niewiele zdają się krzykliwe formy reklamowe czy utarte schematy. Potrzeba czegoś bardziej angażującego i interesującego.

  1. Reklama kontekstowa, dobrze sprofilowana.
    Właściwy odbiorca reklamy to ten zainteresowany ofertą, dlatego warto aby wyświetlane reklamy były stworzona jak dla niego: na podstawie jego zainteresowań oraz tego co w danym momencie czyta.
  2. Kreatywne i nieszablonowe kreacje.
    Próby szokowania reklamą już nie są tak skuteczne jak kiedyś. Obecnie użytkownicy są dużo bardziej wymagający i jeśli reklama ma ich skłonić do sprawdzenia oferty to musi być ona naprawdę ciekawa.

Spośród wielu reklam czasami można natrafić na prawdziwe perełki i niewątpliwie do nich zaliczają się kreacje portalu Domiporta.pl.

Reklamy prowadziły do standardowych stron ofertowych:

Zarówno kreacje oraz ich komunikaty jak i same miejsca emisji reklam były skrupulatnie przygotowane. Same już reklamowane oferty nie należały do łatwych – jak w końcu sprzedać obiekt kościelny czy też wieżę ciśnień?

Reklamy te można było spotkać na popularnych serwisach z memami i śmiesznymi obrazkami. Przez co idealnie wpasowały się one w charakter serwisu na którym się wyświetlały.

Pozycjonowanie stron internetowych

 

Nieszablonowy i kreatywny pomysł na atrakcyjną reklamę wizualną do Internetu
4.75 (95%) 4 głos(ów)

2 myśli na temat “Nieszablonowy i kreatywny pomysł na atrakcyjną reklamę wizualną do Internetu

  1. Bardzo dobry temat na tekst i bardzo dużo wartościowej treści, brawa się należą. Można powiedzieć, że nic tylko czytać.

  2. Bardzo fajny artykuł, z którego można się dużo dowiedzieć. Ja również coraz częściej spotykam w internecie nieszablonowe rozwiązania i kreatywne podejście do reklamowania swojego biznesu lub usług. Oby więcej takich wpisów, pozdrawiam!

Pozostaw odpowiedź Kuśnierczak Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj proszę rozwiązanie: *(wymagane)