Reklama w Internecie
Jak reklamować sklep online w Internecie

Jeżeli posiadasz sklep internetowy to już wiesz, że samo postawienie oprogramowania na hostingu i ciekawa domena nie wystarczą, aby zdobyć klientów. Nie pomaga również fakt, że coraz więcej stacjonarnych sklepów otwiera również swoje biznesy w sieci – robią to zarówno duże i znane marki jak i mniejsi sprzedawcy, którzy chcą rozszerzyć swój zasięg działania.

Aby nasza oferta dotarła do klienta nasz sklep musi być promowany w sieci. Co zatem robić, aby sklep zyskiwał użytkowników i zamówienia – sprawdźmy co nam oferuje sieć, bo przecież nie stać nas na wizerunkową kampanię w radiu czy telewizji, która kosztowałaby majątek i nie przełożyłaby się bezpośrednio na sprzedaż, na której nam zależy – zwłaszcza na starcie naszego sklepu.

  1. Optymalizacja i pozycjonowanie

Za większość ruchu w Internecie odpowiadają wyszukiwarki internetowe, które wskazują swoim użytkownikom polecane strony, których szukają. W przypadku naszego rynku, wyszukiwarka Google posiada 96% udziału na rynku i to ona odpowiada za ruch w sieci, dlatego warto przemyśleć, aby nasz sklep był widoczny dla użytkowników wyszukiwarki Google. To, na której pozycji na liście wyszukiwania będzie się wyświetlał Twój sklep z konkretnym produktem lub kategorią ofertową zależy od wielu aspektów, które w głównej mierze sprowadzają się do dwóch ważnych czynników: odpowiedniej optymalizacji sklepu internetowego oraz popularności w odniesieniu do liczby linków prowadzących do sklepu online.

Kwestia optymalizacji czy pozycjonowania naszego sklepu to temat na inny wpis, jednak co jest ważne: nasz sklep musi być przyjaźnie skonstruowany zarówno dla użytkowników jak i robotów sieciowych. Odpowiednia nawigacja, obszerne i odpowiednie opisy towarów i kategorii oraz łatwa i czytelna nawigacja po kategoriach i produktach to ta część techniczna optymalizacji, która ułatwia już sam proces pozycjonowania. A pozycjonowanie strony to zdobywanie odpowiednich linków polecających do naszego sklepu, które mają za zadanie zwiększać zaufanie wyszukiwarek do prezentowanych przez nas treści oraz spowodować, że na tej podstawie nasz sklep zostanie uznany za przydatny i wartościowy.

[notification type=”alert-success” close=”false” ]Więcej na temat pozycjonowania sklepu znajdziesz we wpisie: Pozycjonowanie sklepu internetowego – 17 aspektów, który jest w całości poświęcony temu zagadnieniu.[/notification]

  1. Reklama AdWords

Reklama AdWords podobnie jak optymalizacja i pozycjonowanie ma na celu promować nasz sklep internetowy w wyszukiwarce (chociaż daje ona możliwości wykraczające poza same linki w wynikach wyszukiwania). Aby zacząć reklamować się w AdWords wystarczy, że określisz na jakie słowa kluczowe ma się pojawiać Twoja oferta w wyszukiwarce i nic więcej. Wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym – wprowadzasz nowy produkt lub całą kategorię produktów do sklepu i od razu planujesz dla nich kampanię reklamową w systemie Google AdWords.

Przy odpowiednich ustawieniach kampanii, poniesione koszty zwrócą się w postaci zamówień, dzięki którym możesz nieustannie prowadzić kolejne kampanie AdWords. Pamiętaj, że płacisz wyłącznie za kliknięcia do Twojego sklepu co oznacza, że masz pełną kontrolę nad efektami kampanii i możesz dokładnie sterować zarówno poszczególnymi stawkami za kliknięcie (CPC) jak również budżetem dziennym. Reklama AdWords to sposób na szybką i skuteczną reklamę, zwłaszcza jeśli pracujemy nad jej właściwą optymalizacją.

  1. Porównywarki cenowe

Doskonałym sposobem na zwiększenie zasięgu sklepu internetowego są porównywarki cenowe, z których użytkownicy bardzo chętnie korzystają. Dzięki porównywarkom cenowym, możesz pokazać swoją ofertę lub produkt osobie, która jest nią zainteresowana – nie zawsze musisz mieć najniższą cenę, aby skłonić użytkownika do zakupu – czasami wystarczy wyróżniająca się promocja lub wcześniej zbudowana świadomość o sklepie.

  1. Serwisy aukcyjne

W początkowym okresie sklep internetowy nie ma co liczyć na solidnych ruch, dlatego warto wspomóc się serwisami aukcyjnymi, jak Allegro, które jest odwiedzane przez miliony Polaków. Dzięki serwisom aukcyjnym możesz sprzedawać, ale też również reklamować swój sklep – zdobywając coraz to większy zasięg i znajomość marki.

  1. Blogi

Możesz tworzyć własnego bloga, który świetnie wpływa na pozycjonowanie strony i budowę zaufania klienta do sklepu. Możesz również współpracować z blogerami, oferując swoje produkty do testów i recenzji. Dzięki temu wiesz, że o Twojej ofercie i sklepie dowie się większa grupa osób. Mogą to być również różnego rodzaju konkursy, w których użytkownicy chętnie biorą udział.

  1. Media społecznościowe

Tutaj Twoi potencjalni klienci spędzają naprawdę masę czasu – zbliż się do nich i zacznij w atrakcyjny sposób prezentować swój sklep, produkty oraz ciekawe informacje na temat branży, w której działasz. Czasami wystarczy atrakcyjny obrazek czy ciekawa promocja, aby dotrzeć z informacją do bardzo szerokiego grona odbiorców nie wydając złotówki.

Jeśli jesteś dopiero na starcie ze swoim sklepem internetowym musisz wiedzieć, że masz przewagę nad tymi, które mają setki klientów dziennie – indywidualne podejście. Wykorzystaj to i wyróżnij się na tle konkurencji pomagając im w wyborze najlepszych produktów – pisz bloga, udzielaj się na innych blogach i forach oraz zapewniaj sprawną i miłą obsługę – to procentuje.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.5/5 - (2 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

7 komentarzy

  1. Emil
    13 kwietnia 2016

    Promocja własnego sklepu w sieci nie należy do łatwych zadań. To już nie te czasy, gdy wystarczyło uruchomić sklep i klient sam sie znajdzie teraz ważne są strategie pozycjonowania dla sklepu internetowego jeśli chcemy mieć więcej klientów. A jak mieć więcej klientów w sklepie online? Ilekroć korzystam z jakiegoś sklepu to zawsze mnie irytuje proces zakupowy – może więc zacząć od tych klientów, którzy już znają sklep?

    • Blog Melonet
      13 kwietnia 2016

      Tak – elementy UX sklepu internetowego są ważne, a niestety są często pomijane. Nie mówiąc jeszcze o subiektywnym odbiorze sklepu – czasami kolorystyka i czcionka straszy jeszcze początkiem roku 2000. Na pewno jest to temat na większy wpis na blogu.

      • Adam
        9 lipca 2018

        Jak najbardziej, tylko prawdziwy UX (w tym badania) łączą się często z badaniami wśród potencjalnych odbiorców, ich reakcjach na dane elementy na stronie itd – wtedy rzeczywiście ma to sens. Jeśli miałbym obstawiać pierwszą 4: porównywarki (jeśli ktoś może walczyć ceną z konkurencją), adwords, pozycjonowanie i jako ostatnie tworzenie treści na stronie, w sklepie internetowym poprzez wspomniany blog.

  2. Mela
    8 grudnia 2017

    Bardzo skuteczną formą reklamy jest z pewnością reklama u lidera opinii – blogera bo to co powie bloger dla jego fanów jest „święte”. Zasięgi takiej osoby są liczone w setkach tysięcy ludzi. Warto rozważyć to jako kolejny punkt promocji sklepu 🙂

  3. krzysiek
    7 czerwca 2018

    Szczerze mówiąc w dzisiejszych czasach ciężko jest się wybić bo sklepy internetowe wyrastają jak grzyby po deszczu i konkurencja nigdy nie śpi, ciągle jest ktoś to jest o krok dalej od nas dlatego trzeba być kreatywnym i szukać nowych sposób reklamy.

  4. AdamB468
    18 października 2018

    Często problem polega na tym, że Klienci nie patrzą długoterminowo i wszelkie środki przeznaczają na adwords, jednak jest to o tyle niebezpieczne, że stawki za kliknięcia w adwords mogą w ciągu 2-3 miesięcy zrosnąć o kilkadziesiąt procent i Klientów już nie stać na reklamę w adwords. Dlatego nie zawsze wybór jednego kanału reklamy jest dobrym wyborem, chociaż adwords zapewne ma tutaj przewagę elastyczności działań nad pozycjonowaniem.

  5. Hauer
    19 stycznia 2019

    Świetny artykuł – rzeczywiście, stosując się do rad w nim zawartych można wzbudzić spore zainteresowanie sklepem…

Skomentuj printemods Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.