Reklama w Internecie
Dodawanie strony do Google

Jak wiemy misją Google jak i wielu innych wyszukiwarek jest zbieranie danych z Internetu. Wyszukiwarki internetowe za pomocą specjalnych robotów przechodzą po stronach w sieci poruszając się zupełnie jak użytkownicy – po hiperłączach, które znajdują na stronach internetowych. Każdą napotkaną stronę analizują i zapisują w swoim zbiorze, tzw. indeksie.

Kupiliśmy zatem nową domenę, hosting oraz postawiliśmy na niej naszą stronę. Gdy wpisujemy nasz adres do wyszukiwarki to ze zdziwieniem zauważamy, że Google nic nie wie o istnieniu naszej witryny. Zatem jak dodać nową stronę do Google, abyśmy byli widoczni dla innych użytkowników w Internecie i właściwie dlaczego nie widać mojej strony w Google?

Wyszukiwarka jak wcześniej wspomnieliśmy porusza się w Internecie po łączach a z racji, że do Twojej nowej witryny nie prowadzą żadne łącza (linki) zatem naturalne jest, że Twoja strona nie została odwiedzona i zapamiętana w indeksie wyszukiwarki.

Oto metody dodania strony do wyszukiwarki Google:

  1. Zamieszczenie linku do naszej strony – to bardzo naturalne działanie. Jeśli mamy nową stronę to zareklamujmy ją, pochwalmy się nią. Link do nowej strony możemy zamieścić w katalogu stron, na forum lub na blogu. Google regularnie odwiedza najpopularniejsze miejsca w sieci i gdy napotka link do Twojej strony na pewno na nią przejdzie i przeniesie ją do swojego indeksu stron.
  2. Dodanie witryny przez narzędzie do przesyłania nowych adresów URL od Google – Pamiętajmy jednak, że aby skorzystać z tego narzędzia należy posiadać konto w usługach Google. Dodawanie ręczne do indeksu GoogleJak już przejdziemy pod wskazane narzędzie wystarczy podać adres naszej strony w formacie: www.mojastrona.pl najlepiej bez żadnego „/” w adresie. Po zgłoszeniu na podany adres URL zostanie wysłany robot celem sprawdzenia nowego miejsca – czasami to trwa kilka minut, a czasami dłużej.
  3. Skorzystanie z opcji „Pobierz jako Google” w Google Search Console. Panel główny Search ConsoleMusisz wiedzieć, że posiadanie konta w Search Console to naprawdę konieczność, ponieważ dzięki niemu możesz monitorować jak Google widzi Twoją stronę, czy nie ma z nią problemów oraz stosować wyświetlane wskazówki. Zatem przechodzimy do narzędzia Search Console (konto Google również wymagane). Następnym krokiem jest dodanie naszej witryny i zweryfikowanie jej własności.

Jak widzimy na obrazku, naszą witrynę możemy zweryfikować na kilka sposobów – skorzystajmy z tego, który jest dla nas najszybszy do wdrożenia.

Weryfikacja własności strony Google

Gdy mamy już zweryfikowaną własność naszej strony warto zastosować się do wskazówek, które wyświetlają się nam na ekranie powitalnym i w zakładce wiadomości. Nas interesuje jednak teraz zakładka „Indeksowanie” w lewej szpalcie Search Console.Indeksowanie naszej witryny Po kliknięciu rozwinie nam się lista, z której wybieramy opcję „Pobierz jako Google” – na wyświetlonym ekranie zobaczysz adres swojej strony – teraz wystarczy abyś nacisnął przycisk „Pobierz”.

Jak sprawdzić czy Google zaindeksował już moją stronę?

Musisz wiedzieć, że nowo dodane strony, które nie posiadają żadnej historii nie są tak dobrze widoczne jak strony, które są w pamięci wyszukiwarki od dawna i które posiadają dużą liczbę linków do nich prowadzących.

Nie licz również, że będziesz się pokazywał na słowa kluczowe, które dotyczą Twojej strony – to już zagadnienie, które poruszymy niebawem a dotyczyć będzie optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki.

Kolejne pytanie, które może Ci się zrodzić to dlaczego moja strona nie jest widoczna na nazwę domeny? Odpowiedź jest prosta: w pierwszych okresach nie oczekuj, że Twoja strona będzie wyświetlała się na nazwę Twojej domeny.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy strona została zindeksowana to musisz się posłużyć operatorem „site:”, którego użyjesz w głównym polu wyszukiwania Google.

Zobacz na obrazku poniżej jak użyć tego operatora:

Tak sie sprawdza czy strona jest w Google

Jak widzisz jeśli Twoja strona jest zindeksowana w Google to zostaną zwrócone niektóre jej podstrony ze wskazaniem ich liczby.

Jeśli strony nadal nie ma w indeksie to zobaczysz to co widać na obrazku poniżej.

Nie ma strony w Google

Czas indeksacji jest różny – zwykle najszybsza jest metoda numer 2 i 3. Kwestia zamieszczania linków podana w sposobie pierwszym i tak nas nie ominie – normalną sytuacją w fazie początkowej serwisu, gdy nie jest jeszcze znany to aktywna promocja przez nas samych.

Pokażmy się w sieciach społecznościowych, forach dyskusyjnych, aby inni mogli poznać naszą stronę, a następnie polecać ją innym – oczywiście tylko wtedy, gdy prezentowana na niej treść jest wartościowa. Teraz już wiesz jak dodać swoją stronę do wyszukiwarki Google, aby być widocznym w Internecie.

Źródło zdjęcia z okładki: https://www.google.com/about/datacenters/

Pozycjonowanie stron internetowych

4.2/5 - (4 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

3 komentarze

  1. Tomek
    18 stycznia 2016

    Dodanie strony jak rozumiem jest jednoznaczne z dodaniem domeny do Google?
    Bo mam nową domenę, zarejestrowaną od tygodnia – postawiłem tam stronkę i chcę aby była ona widoczna w Google. To czy muszę dodawać domenę czy stronę?

    • Melonet
      18 stycznia 2016

      Oczywiście dodanie domeny do Google jest równoznaczne z dodaniem strony. Chodzi dokładnie o to by dodać URL do indeksu, dzięki czemu strona, która znajduje się na serwerze pod wskazaną domeną z URL zostanie zindeksowana przez Google, czyli dodana do jej indeksu.

  2. Laesik
    1 kwietnia 2016

    Już się martwiłem, że coś jest nie tak z moim blogiem, bo miałem już kilka wpisów, a w wyszukiwarkach zarówno Bing jak i Google było słychać echo, nawet jak skopiowałem tekst wprost z artykułu. Dzięki wielkie.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.