Reklama w Internecie
Studio danych juz dostępne w Polsce

Wyczekiwane od dawna narzędzie Data Studio w wersji Beta jest już dostępne dla użytkowników z Polski. W dodatku jest ono w pełni spolszczone.

Mieliśmy co prawda mały falstart tego narzędzia dla użytkowników z Polski:

Falstart usługi Data Studio
Mail z 16.03.2017 prostujący maila mówiącego o dostępności narzędzia Google Data Studio w Polsce z 14.03.2017.

Jednak jak widać, teraz jest już dobrze:

Google Data Studio w Polsce oficjalnie
Treść maila z 04.04.2017 mówiącego o oficjalnym starcie usługi Google Studio Danych w Polsce

Co to jest Google Data Studio (Google Studio danych)?

Na początek warto wspomnieć, że każdy zupełnie bezpłatnie może korzystać ze Studia Danych pod adresem: https://datastudio.google.com/. Dzięki temu narzędziu każdy może tworzyć i udostępniać innymi dane w postaci łatwych do analizy raportów – wykresów, tabel.

Widok przykładowego raportu - szablon
Przykładowy raport – dostępny jako szablon w Data Studio

W Google Data Studio możemy przetwarzać dowolnie wybrane przez nas dane – nie muszą to być koniecznie dane w ramach usług kont Google. Aby rozpocząć tworzenie raportów należy wskazać źródło danych na którym będziemy dokonywać analiz, a do wyboru mamy m.in.:

  • Dane kampanii AdWords,
  • Dane z Google Analytics,
  • Dane z Arkuszy Google,
  • Dane z Search Console,
  • Dane z YouTube,
  • Dane z wielu innych usług i środowisk (w tym BigQuery, MySQL oraz własne na podstawie przesłanego pliku: mogą to być np. pliki .csv).

Jak widać, do Google Data Studio możemy wgrać dowolne dane, które chcielibyśmy przeanalizować – za pomocą gotowych importów lub też własnych plików.

Przykład raportu utworzonego na podstawie danych zaimportowanych z Google Spreadsheet

Następnym krokiem jest utworzenie raportu, który definiujemy na podstawie dostępnego źródła danych. Tworzenie takich raportów jest równie proste co tworzenie podobnych analiz w Excelu lub Google Spreadsheet.

Co zatem odróżnia Google Data Studio od innych rozwiązań?

Zapewne jeśli miałeś do czynienia z danymi, które chciałeś analizować to korzystałeś ze skoroszytów w których tworzyłeś tabele przestawne, wykresy. Dzięki Data Studio zyskujesz:

  • uniwersalność – te same raporty możemy wykorzystywać do podobnych źródeł danych,
  • kolaborację – raporty można udostępniać dla innych a to umożliwia bieżący wgląd innym osobom w analizowanie danych,
  • aktualność – raz utworzony raport, np. dla Analytics-a nie wymaga z naszej strony żadnych aktualizacji oraz zmian. Dane na bieżąco są przetwarzane w Data Studio i zawsze możemy wybrać interesujący nas zakres dat do analizy.

Nowe narzędzie posiada naprawdę duże możliwości, które możemy wykorzystać do jeszcze lepszego analizowania danych, które posiadamy. Często rozproszone i trudne do połączenia fakty w raportach utworzonych w Google Data Studio stają się znacznie bardziej przydatne przy analizie i poszukiwaniu wniosków.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.7/5 - (4 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Comment (1)

  1. Bartek
    30 maja 2019

    Wow! dzięki za artykuł, szczerze to dopiero teraz się dowiedziałem o tym narzędziu i właśnie lecę go sprawdzić 🙂
    dzięki!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.