Dlaczego warto prowadzic firmowego bloga

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

W ostatnich latach blog stał się niezbędnym elementem funkcjonowania Internetu. Również coraz większa liczba firm próbuje swoich sił w prowadzeniu blogów firmowych, choć często nie mają jasno sprecyzowanych celów dla bloga oraz mają wątpliwości, co do jego skuteczności w pozyskiwaniu nowych klientów.

Prowadzenie bloga jest proste i tanie

Każda forma reklama kosztuje, jednak w przypadku bloga cała przestrzeń jaką tworzymy jest za darmo. Stajemy się niejako wydawcami i mamy pełną kontrolę nad tym, co chcemy publikować i jak chcemy się reklamować. Przy dostępnych obecnie narzędziach prowadzenie bloga jest niczym tworzenie dokumentu w programie Word – cały panel obsługi jest intuicyjny i prosty, dzięki czemu możemy skupić się wyłącznie na pisaniu. Najpopularniejszym narzędziem blogowym jest platforma WordPress, dzięki której możemy obsługiwać naszego bloga bez konieczności kontaktowania się z informatykiem.

Blog to dodatkowy ruch na stronie

Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarki internetowe takie jak Google premiują strony, które są regularnie aktualizowane i które dostarczają dużo wartościowych dla użytkowników treści. Zatem blog to doskonały sposób na „złowienie” użytkowników na bloga, a to czy stanie się on naszym klientem zależy już od jego woli i przede wszystkim od nas! Wartościowe i ciekawe informacje to często źródło cennych linków polecających od innych stron czy blogów – każdy link to szansa na pozyskanie kolejnych użytkowników oraz budowa autorytetu w oczach wyszukiwarek internetowych.

Blog jako narzędzie komunikacji i budowy autorytetu

Prowadząc bloga mamy szanse na zbudowanie wiernej społeczności skupionej wokół naszej firmy oraz na budowę naszego pozytywnego wizerunku a może nawet wizerunku eksperta. Jest to również świetne miejsce na publikację wydarzeń z życia firmy czy nowości ofertowych – jak klient ma się domyśleć o naszej nowej ofercie, jeśli dodamy kolejną zakładkę do dziesiątek innych zakładek i kategorii na naszej stronie czy w sklepie? Najlepiej napisać o tym wpis na blogu i zamieścić odnośnik do nowej oferty.

Jak wcześniej wspomnieliśmy, blog to dobre miejsce na reklamę – jednak należy zachować pewne proporcje, aby nasz blog nie stał się jedynie gazetką produktową, ale przydatnym przewodnikiem po branży, w której działasz. Pamiętaj, już samo pozyskanie uwagi użytkownika na Twoim blogu jest cenne, co na pewno w przypadku niektórych odwiedzin przełoży się na sprzedaż.

Zalet prowadzenia bloga jest znacznie więcej, ale czy są jakieś wady? Tak naprawdę, jedyną przeszkodą jest czas, który musisz poświęcić do tworzenia treści oraz cierpliwość, zwłaszcza na początku przygody z blogowaniem. Jedynie regularne publikowanie ciekawych i przydatnych artykułów pozwoli na pozyskiwanie coraz to większej liczby użytkowników.

Pozycjonowanie stron internetowych

Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
4.6 (92%) 5 głos(ów)

2 myśli na temat “Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?

  1. Mam pytanie czy lepiej jest prowadzić bloga w obrębie swojej domeny, czyli tak jak tutaj /blog czy na zewnętrznej domenie lub nawet jakiejś platformie blogowej typu blogger czy wordpress.
    I jeśli blog na własnej domenie to lepiej dać to w stylu blog.domena czy w folderze /blog? Czy jest jakaś różnica w konfiguracji lub ewentualny wpływ na widoczność takiego bloga?

    1. Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć. Najwięcej skorzystamy jeśli blog będzie działał w obrębie naszej własnej domeny (serwisem zewnętrznym możemy się posiłkować, celem pozyskiwania jeszcze większego zasięgu). Kluczowe jest, że blog firmowy w obrębie własnej domeny dostarcza świeżych i unikalnych treści na stronę – to sygnał jakościowy dla wyszukiwarki Google.
      Pytanie czy blog ma być w katalogu czy w sub-domenie to już kwestia dyskusyjna – prywatnie jestem zwolennikiem trzymania wszystko co związane ze stroną (prócz np. forum) w jej katalogach, czyli wersja /blog będzie jak najbardziej dobra.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj proszę rozwiązanie: *(wymagane)