Reklama w Internecie
Cover - audyt kampanii AdWords

Twoja firma od dawna korzysta z reklam AdWords, jednak od pewnego czasu nie widzisz opłacalności tej formy reklamy?

AdWords z uwagi na swój aukcyjny charakter jest bardzo zmienny – zatem może nasze dotychczasowe działania nie wystarczają, aby skutecznie walczyć o klienta z konkurencją? Wówczas warto zdecydować się na sprawdzenie naszego konta reklamowego, aby podnieść jego efektywność.

Na czym polega audyt AdWords?

Audyt jak sama nazwa wskazuje pozwala na ocenę działań reklamowych oraz weryfikację ustawień i założeń kampanii.

Podczas standardowego audytu jest sprawdzanych wiele elementów prowadzonego konta AdWords. Poniżej wymienię te najważniejsze, które pozwalają w łatwy sposób wyszukać możliwe problemy i błędy przy kampaniach.

Audyt AdWords – skrócona checklista:

 

  1. Struktura konta reklamowego

Na tym etapie analizowana jest ogólna struktura konta: jego podział na kampanie i grupy reklamowe. Sprawdzana jest przede wszystkim spójność struktury z witryną i ofertą firmy jak również odpowiednie alokacje budżetów pod względem zdefiniowanych celów.

  1. Ustawienia

Nawet najlepiej zorganizowane konto reklamowe może być nieefektywnie prowadzone, jeśli ustawienia nie odpowiadają głównym celom poszczególnych kampanii.

Osobno trzeba traktować kampanie nastawione na sprzedaż a osobno te nastawione na edukację klienta lub promocję marki. W przypadku ustawień dużą rolę odgrywają zastosowane strategie ustalania stawek, harmonogram wyświetlania reklam czy ustawienia rotacji reklam.

  1. Analiza danych

Kampania AdWords umożliwia nam na dokładną analizę emitowanych reklam i robi to bardzo szczegółowo podając liczbę wyświetleń reklamy, liczbę kliknięć oraz dane dotyczące konkurencji, konwersji czy w końcu ogólne wskaźniki efektywności jak wskaźnik klikalności czy wynik jakości.

  1. Słowa kluczowe

To motor napędowy dla reklam, dlatego tak ważny jest dokładny dobór słów  kluczowych, aby wyświetlać się na zapytania użytkowników ściśle powiązane z naszą ofertą. Analiza danych dla każdego słowa kluczowego pozwala nam na identyfikację opłacalnych i nieopłacalnych słów kluczowych.

  1. Teksty reklamowe

To jedyna część naszej pracy, która jest widoczna dla innych. Weryfikacyjna tekstów reklamowych pozwala nam na sprawdzenie, czy potencjał tekstu reklamowego jest w pełni wykorzystany.

[notification type=”alert-success” close=”false” ]Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na reklamę AdWords.
Dla tej wyspecjalizowanej usługi posiadamy dedykowaną stronę – markę:

Admatyka.pl - skuteczne kampanie AdWordsMożna tam znaleźć ofertę dedykowaną pod rozwiązania związane z reklamą AdWords w wyszukiwarce Google i serwisach partnerskich.[/notification]

  1. Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam pozwalają nam na dostarczenie klientom większej liczby informacji na temat naszej oferty. To również sposób na lepszą ekspozycję i klikalność reklamy. Audyt AdWords pozwala na weryfikację czy nasze reklamy mają przypisane odpowiednie rozszerzenia reklam.

  1. Strony docelowe

Strona, którą zobaczy użytkownik po kliknięciu w reklamę jest naprawdę ważna. Dlatego audyt ma za zadanie sprawdzić, czy użytkownik jest kierowany na właściwą stronę docelową oraz czy dana strona realizuje swoje zadanie, tj. zachęca do wykonania akcji: zakupu, wysłania formularza, kontaktu telefonicznego itp.

  1. Inne aspekty kampanii

To element audytu, w którym poszczególne ustawienia są sprawdzane w zależności od rodzaju prowadzonych działań, może to być weryfikacja połączenia konta AdWords z kontem Google Analytics.

W przypadku danych z Analytics badane są również budowane listy odbiorców i ustalone cele.

Powyższe punkty pozwalają na przegląd najważniejszych elementów konta reklamowego, dzięki czemu można zidentyfikować miejsca, w których należy dokonać poprawy. Taki audyt najlepiej jest zlecić do zewnętrznej analizy dzięki czemu mamy pewność, że zajmie się tym specjalista, który również będzie miał na to świeże spojrzenie. Taką ofertę mamy gotową i można się z nią zapoznać tutaj: https://www.admatyka.pl/oferta/audyt-adwords/. Na tej podstronie znajdziesz również ogólne informacje na temat przebiegu audytu, który jest wykonywany właśnie w oparciu o przedstawione w tym artykule wskaźniki.

Jeżeli kampanie AdWords prowadzisz od zawsze we własnym zakresie i jesteś zadowolony z jej wyników to tym bardziej warto skorzystać z usługi audytu. To pozwoli Tobie na podniesienie skuteczności Twojego konta reklamowego jak również:

  • Minimalizację kosztów
  • Maksymalizację zasięgu reklam

Czy wiesz, że według badania firmy WordStream z 2013 roku nawet 25% budżetów AdWords jest źle zarządzanych i traconych przez firmy z sektora małych i średnich firm. Oszczędź te środki już teraz!

Nie czekaj aż Twoje kampanie reklamowe stracą na skuteczności – zapytaj o audyt AdWords.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.7/5 - (3 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.