Reklama w Internecie
Reklama AdWords Express dla firm lokalnych

Czy każdy może sam uruchomić kampanię AdWords? Tak, jednak poruszanie się po systemie Google AdWords może być dla niektórych osób kłopotliwe, a stworzone konto reklamowe może daleko odbiegać od ideału. Dlatego firma Google wypuściła na rynek AdWords Express – znacznie uproszczoną wersję systemu do tworzenia kampanii reklamowych w wyszukiwarce i sieci partnerskiej.

Co to jest AdWords Express?

Platforma AdWords Express to ukłon od Google w stronę małych i lokalnych biznesów, które chcą spróbować swoich sił w reklamie w wyszukiwarce, a które nie chcą czytać podręczników i centrum pomocy przed uruchomieniem kampanii. Usługa Express to uproszczona wersja Google AdWords, która pozwala w kilku kliknięciach stworzyć kampanię reklamową dla naszej firmy. Proces tworzenia kampanii reklamowej ogranicza się do kilku prostych kroków, w których musimy podać dane firmy, obszar działania, interesujące nas słowa kluczowe oraz oczywiście teksty reklamowe i budżet reklamowy. Od teraz reklama AdWords może być stworzona w kilka minut przez każdego.

Zakładanie konta Google AdWords

Tworzenie, zakładanie konta AdWords Express

Na stronie: https://www.google.pl/adwords/express/ zgodnie z hasłem reklamowym, możemy utworzyć reklamę w 15 minut. I rzeczywiście tak jest – wystarczy założyć konto Google lub skorzystać z własnego, jeśli takie posiadamy. Następnym krokiem będzie stworzenie kampanii.

Pierwszym etapem jest wybranie lokalizacji, w której chcemy, aby nasze reklamy się wyświetlały – to może być konkretne miasto lub obszar – tu warto wspomnieć, że maksymalnym obszarem na jaki możemy kierować nasze reklamy to 65km. To ograniczenie wydaje się logiczne, jeśli wziąć pod uwagę fakt, że AdWords Express jest kierowany głównie do małych lub średnich firm, które działają głównie na rynku lokalnym.

Lokalizacja dla reklam AdWords Express

Tutaj podajemy naszą kategorię oferowanych produktów lub usług – wówczas system zaproponuje słowa kluczowe na które warto wyświetlać nasze reklamy. Warto zauważyć, że z każdą zmianą obszaru wyświetlenia reklam i słów kluczowych w panelu z prawej strony zmienia się szacunkowa liczba wyświetleń naszej reklamy, dzięki czemu możemy określić potencjał i zasięg tworzonej przez nas reklamy.

Gdy już mamy wybraną lokalizację i słowa kluczowe w następnym kroku czeka nas najważniejsze – stworzenie reklamy. Pamiętaj – to od właściwej reklamy zależy ile osób zauważy i kliknie Twoją reklamę – im bardziej ciekawa reklama tym wyższe prawdopodobieństwo, że ktoś ją zauważy i kliknie.

Uwaga, nasza reklama będzie wyświetlana nie tylko w sieci wyszukiwania (w wynikach wyszukiwania), ale również na stronach partnerów firmy Google.

Budowa reklamy

Standardowo jak w przypadku klasycznych reklam w Google AdWords mamy do dyspozycji 4 wiersze reklamy: nagłówek, adres strony,  dwa wiersze opisu oraz ewentualnie miejsce na numer telefonu. Warto, aby w tekście reklamy wystąpiło słowo kluczowe, jakiego użył użytkownik w swoim zapytaniu oraz aby w reklamie zawrzeć jakąś akcje do działania, aby nakłonić potencjalnego klienta do sprawdzenia akurat naszej oferty. Jeśli oferujemy jakieś rabaty lub bonusy to koniecznie o nich wspomnijmy!Tworzenie reklam w AdWords Express

Ostatnim etapem tworzenia reklamy jest określenie budżetu, jaki jesteśmy w stanie wydać na reklamy. I to wszystko – resztą zajmie się system Google, który dostosuje budżet oraz wyświetlanie reklam, aby maksymalnie wykorzystywać ich potencjał. Tutaj również widać, na jaki zasięg możemy liczyć przy podanym budżecie.Budżet w AdWords

Aby zobaczyć jak poruszać się po panelu Google AdWords Express warto zapoznać się z poniższym filmikiem, który prezentuje system AdWords Express oraz jak dokładnie zarządza się budżetem reklamowym i najważniejsze: jak można monitorować nasze kampanie AdWords Express:

Dla kogo jest Google AdWords Express?

Jest to narzędzie, które jak widać jest łatwe i intuicyjne, z którego każdy przedsiębiorca może skorzystać. Na pewno jest to ciekawe rozwiązanie dla lokalnych firm, które chcą spróbować swoich sił w Internecie – zakłady fryzjerskie, piekarnie czy inne lokalne usługi świadczone w obrębie miasta lub pewnego ograniczonego obszaru mogą spróbować takiej formy reklamy. Reklama w internecie bez strony internetowej? Da się – wystarczy wizytówka w Google Moja Firma!

Na pewno jest to świetne narzędzie na początek, które pozwoli na odkrycie potencjału jaki oferuje reklama w Internecie dla lokalnej firmy, a dzięki swojej prostej obsłudze może być tworzona i zarządzana przez każdego bez wcześniejszego doświadczenia w reklamie online.

Różnice pomiędzy zwykłym AdWords a AdWords Express: wady i zalety

Niestety jak w przypadku każdych uproszczeń, system AdWords Express nie jest idealny, ponieważ został okrojony z wielu funkcji, które pozwalają na dokładniejsze i bardziej precyzyjne kierowanie reklam nie tylko na wyniki wyszukiwania, ale również na sieci partnerów, YouTube czy reklamy na poczcie Gmail.

Korzystając z ułatwień jakie oferuje system AdWords Express musimy być świadomi, że nie wykorzystujemy w pełni możliwości systemu reklamowego firmy Google, a nasze reklamy w dużej mierze są zdane na działania automatu, który nigdy nie osiągnie lepszych wyników od dobrze skonstruowanej i monitorowanej kampanii AdWords. Główną wadą AdWords Express, która paradoksalnie również jest jej zaletą (prostota obsługi) to brak możliwości określania stawek za kliknięcie wybranych słów kluczowych – mamy możliwość jedynie określania budżetu miesięcznego na całą kampanię.

Podsumowując – AdWords Express został stworzony do obsługi reklam lokalnych firm usługowych i detalicznych, takich jak piekarnie, salony fryzjerskie czy przychodnie przez ich właścicieli i w takiej formie doskonale się sprawdza. Jednak musimy być świadomi, że jeżeli chcemy mieć większa kontrolę i wpływ na emitowane reklamy to warto przesiąść się na pełnoprawny system AdWords, który oferuje znacznie bardziej zaawansowane ustawienia reklam i system raportowania.

Pozycjonowanie stron internetowych

4.9/5 - (7 votes)

Author

Paweł Nowacki

Certyfikowany specjalista SEO i SEM. Od 2010 roku działa w ekosystemie Google, najlepiej się czuje w technicznej optymalizacji witryn.

5 komentarzy

  1. Agata
    13 listopada 2015

    Ciekawy wpis. Sama najpierw chciałam się dowiedzieć co to jest ten Adwords express pół roku temu, ale poczytałam różne poradniki, opinie i stwierdziłam, że chyba lepiej podszkolić się z tradycyjnego adwords, aby nie rezygnować z kilku opcji, które on oferuje. Moja opinia: tak jak wspomniane w artykule, jak myślimy w przyszłość warto nauczyć się klasycznego adwords lub zlecić to jakieś firmie – mamy więcej możliwości wówczas.

  2. Paweł
    10 marca 2016

    Adwords dla małej firmy naprawdę nie jest drogi – wszystko można ustawiać, oczywiście przy małym budżecie nie można się spodziewać dużego ruchu i co za tym idzie dużej liczby klientów….ale sukcesywnie można zwiększać budżet wraz z tym, gdy ten wcześniejszy został pokryty zwrotem z inwestycji na tę reklamę. Nawet klasyczna aplikacja Google Adwords jest do ogarnięcia – ja wiem jednak, że jeśli chcę sam prowadzić kampanię to warto ją co jakiś czas dać do sprawdzenia pod audyt do firmy, która się tym zajmuje profesjonalnie na co dzień – nawet krotka konsultacja daje dużo do myślenia.

    • Melonet
      11 marca 2016

      Dokładnie, a wszystko dlatego, że o cenie jaką zapłacimy za kliknięcie nie jest jedynie deklarowana przez nas stawka CPC, ale również osiągnięty Wynik Jakości.

  3. Janusz
    4 maja 2017

    Ja nie polecam. Miałem kilka reklam odnośnie pośrednictwa finansowego i tworzenia stron internetowych. Klikają, nie dzwonią, a jak dzwonią to chcą składać zamówienia KFC, dzwonił już do mnie hydraulik i gazownik do salonu samochodowego, mylą z innymi firmami. Sam już nie wiem na czym polega Google Adwords Express. Około 90% kliknięć jest spoza Google, a z firm partnerskich, czyli typowe reklamy Google na innych stronach internetowych.

    • Melonet
      15 maja 2017

      Google AdWords daje nam olbrzymie zasięgi i bardzo łatwo skierować reklamy na nieodpowiednich odbiorców – właściwa konfiguracja oraz analiza swojego rynku pozwalają na podjęcie najlepszych działań w tym zakresie.
      Reklama w Google cieszy się tak dobrą opinią właśnie dlatego, że trafia do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców – możemy określić ich intencje, potrzeby i zakomunikować im naszą ofertę.
      Jeżeli jest Pan zainteresowany uruchomieniem kampanii, która będzie trafiała idealnie do Pana potencjalnych Klientów to zapraszam do konktaktu.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.